OSVJEŽENJE

Novi Clio stiže ujesen. Provjerili smo što donosi najprodavaniji francuz

Foto: Renault
1/15
08.07.2023.
u 08:00

Obnovljeni Renault Clio dobio je novi dizajn, naprednu opremu i bolji hibridni pogon od 145 KS. Njegov svjetlosni potpis nosit će svi budući Renault modeli. U Hrvatsku stiže u rujnu

Renault je svojem Cliju, najprodavanijem francuskom modelu općenito, gradskom automobilu kojega je u protekle 32 godine proizvodnje odabralo 16 milijuna vozača, podario opsežan redizajn. Novi Clio isprobali smo na cestama Bruxellesa i njegove okolice. Modernije, utegnutije vanjske linije odmah privlače pozornost, uz oštrije lice s full LED svjetlima i novim logotipom. Veća prednja maska s uzorkom šahovske ploče odaje dojam snage i sportskog duha. Boje prednje maske – koja je sada tamnija oko logotipa, a svjetlija prema rubovima – stvaraju dojam dubine i tehničke preciznosti.

Ispod prednje maske inačica Techno i Esprit Alpine ugrađen je prednji spojler, nadahnut svijetom automobilističkih sportova. Stražnji je odbojnik također prerađen: aerodinamični zračni otvori vizualno proširuju stražnji kraj, pospješuju prianjanje i naglašavaju tehničku moć automobila. Vizualno je Renault i ovoga puta odlično odradio domaću zadaću.

Na razini zadatka ostao je i u praktičnom dijelu, uvjerili smo se na ovim prvim prijeđenim kilometrima. Obnovljeni Clio u vožnji je francuski udoban, a opet dovoljno utegnut da vožnja bude užitak i vozačima željnima dinamike. Iako novina ima i u interijeru, u putničkoj kabini novog Clija na poznatom smo terenu – ergonomija je uzorna, funkcionalnost nigdje nije podbacila. Prostora za četiri odrasle osobe ima u izobilju, kad je i peta u kombinaciji, na stražnjoj je klupi malo napeto, iako je pristup unutrašnjosti olakšan. To se, uostalom, promijenilo nije jer su i dimenzije novog Renault Clija ostale jednake onima njegova prethodnika. Clio je i dalje dugačak 405,3 centimetra, širok je 198,8 i visok 143,9 cm. Prtljažnik je najveći u klasi te prima 391 litru.

U sklopu ovog redizajna Cliju je poboljšana i tehnološka oprema pa sve inačice novog modela imaju digitalnu instrumentnu ploču. Na armaturnoj ploči digitalni je zaslon bez okvira koji, ovisno o inačici, mjeri sedam ili deset inča. Vozaču je na raspolaganju niz povezanih usluga i aplikacija koje putovanje čine opuštenim i ugodnim. Iako su tehnologije ugrađene u novi Clio praktičnije i jednostavnije za korištenje, rezultat je high-tech okruženje. Ovdje valja spomenuti multimedijski sustav Renault Easy Link, sustav Multi-Sense i brojne sustave za pomoć u vožnji.

Novi Clio ima 20 naprednih sustava koji vožnju čine jednostavnijom i sigurnijom. Među najvažnijim značajkama valja istaknuti aktivnu pomoć za vozača, kameru s 360-stupanjskim prikazom i aktivno kočenje u nuždi sa senzorima za prepoznavanje biciklista i pješaka. Iz Renaulta ističu kako je novi Clio, zahvaljujući sveobuhvatnoj ponudi sustava za pomoć u vožnji, jedan od najsigurnijih automobila u svojoj klasi. Sustavi za pomoć u vožnji uključuju adaptivni tempomat, funkciju Stop & Go i sustav za zadržavanje vozila u središtu prometnog traka (što odgovara autonomnoj vožnji druge razine) te znatno pojednostavnjuju vožnju autocestom i u prometnim gužvama. Novi je model serijski opremljen i aktivnim kočenjem u nuždi koje upozorava vozača na opasne situacije. Ako vozač ne reagira na vrijeme, sustav će automatski zakočiti automobil. Među nizom sustava za pomoć pri parkiranju kojima je novi Clio opremljen i onaj je za parkiranje slobodnih ruku.

U putničkoj kabini nalazimo i nove presvlake te nove materijale iz bioloških izvora, što odražava Renaultovu posvećenost održivom razvoju. Naime, sjedala, obloge vrata i armaturne ploče inačice Techno presvučeni su posebno razvijenom održivom tkaninom sa 60-postotnim udjelom modalnih vlakana Tencel – celuloznih vlakana iz bioloških izvora. Poznata po iznimnoj mekoći, ta su vlakna dobivena iz prirodnog drva koje potječe iz poluprirodnih europskih šuma kojima se gospodari na održiv način i koje rastu bez upotrebe kemijskih gnojiva ili umjetnog navodnjavanja te apsorbiraju velike količine ugljičnog dioksida. Novi je Clio dostupan i s novom razinom opreme Esprit Alpine koja se ističe sportskim, tehnološkim i profinjenim izgledom te dinamičnošću.

Nadalje, novi Clio nudi najširu paletu motora u klasi. Dolazi kao benzinac, dizelaš, plinska TCe 100 LPG inačica, a u ponudi motora ističe se E-Tech Full Hybrid snage 145 KS koji učinkovito spaja užitak u vožnji i uštedu, s obzirom na to da u prosjeku troši samo 4,2 l/100 km. Deklarirani mu je doseg 900 kilometara i imali smo ga priliku isprobati u Belgiji. Tijekom probnih vožnji ostvarili smo potrošnju od 4,3 l/100 km. U gradu, moguće ga je 80% vremena voziti samo na struju. Clio s tehnologijom punog hibrida startan je i uglađen. Zahvaljujući inovacijama za prikupljanje i obnavljanje energije još je dinamičniji i učinkovitiji. Serijsko-paralelna arhitektura kombinira dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) s 1,6-litrenim četverocilindarskim termičkim motorom od 94 konjske snage, inteligentnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i baterijom od 1,2 kWh. Na hrvatskom se tržištu novi Clio očekuje u rujnu, a cjenovno će startati od 16.790 eura (za benzinsku inačicu sa 65 konja). Budući da je Renault presložio pakete opreme, najisplativije će biti posegnuti za Clijom Evolution TCe 90, koji će stajati 17.790 eura.

Komentara 3

ZV
Zvrk
10:18 08.07.2023.

Prvo, ovo je samo redizajn i nije novi Clio, a za 18.000 € kupis za 2 klase iznad Daciu Jogera sa 2 motora benz.110 i plinski 100 ks. Clio je skupa igracka.

EZ
ezer
11:04 23.07.2023.

Ovo više neće u moju garažu konkurencija je napravila svoje. Gledajući cijene i ponudu ostalih proizvođača sličnog modela vozila ozbiljniji kupci će preskočiti Clia. Renault sve manje nudi za uloženi novac dok japanski i korejski proizvođači nemaju taj problem. S druge strane kome ćeš sutra prodati taj skupi Clio kao rabljeni? Ljudi bježe od francuskih vozila kao da su ukleta.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije