Novi auto na struju

FOTO Citroën Daciji pokušava preoteti titulu najjeftinijeg električnog auta

Foto: Citroën
1/8
19.10.2023.
u 10:53

Francuzi model ë-C3 nazivaju "prvim pristupačnim europskim električnim autom", a ako zaista stigne u salone po cijeni od 19.990 eura za verziju s 200 km dometa i 23.300 eura za verziju s 320 km dometa zaista će biti najpovoljniji

Citroën je predstavio novu generaciju svog popularnog modela C3 koji prvi put dolazi u električnoj verziji - ë-C3. Zasad je i predstavljena samo verzija na struju ë-C3 za koju Francuzi kažu da će biti "prvi pristupačni električni automobil u Europi". Takvu tvrdnju potkrepljuju cijenom koja bi trebala iznositi 23.300 eura za verziju s baterijom kapaciteta 44 kWh i dometom d 320 km. S obzirom da je trenutačno najpovoljniji električni automobil u Hrvatskoj Dacia Spring s cijenom od 23.700 eura i baterijom od 26,8 kWh, ako mu to uistinu bude cijena do registracije ë-C3 bi mogao biti pravi hit. Štoviše, Citroën je najavio da će u 2025. ponuditi i još jeftiniju verziju  ë-C3 s baterijom manjeg kapaciteta i dometom od 200 km i to po cijeni od 19.990 eura. Već je aktualni model C3 koketirao sa SUV izgledom, a novi C3 to nikako ne skriva. Dapače, zaista ima formu B-SUV modela. Razvijen je na izvornoj BEV platformi Stellantis grupe 'Smart Car Platform', a ë-C3 debitira s novim Citroënovim dizajnerskim jezikom i potpisom marke uz novi logo. Dakle, ë-C3 je još jedan model automobila koji je izvorno nastao na platformi za električna vozila, a nakon toga će biti prilagođen za benzinske motore koje Francuzi također planiraju ponuditi. Radi se o prvom modelu na spomenutoj platformi na kojoj će nastajati i drugi pristupačniji modeli Stellantis grupe marki Peugeot, Opel, Fiat...

Novi C3 je samo 19 mm duži (ukupno ima 401,8 cm) i 6 mm širi od prethodnika (175,5 cm), no bitno je viši, za čak 100 mm te u unutrašnjosti pruža više prostora u svim smjerovima. Sjedi se znatno više, a odignutost od tla je 163 mm (prije 135 mm), što svakako pridonosi SUV/crossover osjećaju za upravljačem i boljoj preglednosti ceste. Potpuno električni ë-C3 predvodi liniju četvrte generacije najpopularnijeg Citroën automobila, koji je prodan u više od 5,6 milijuna primjeraka od lansiranja prve generacije 2002. godine. C3 je najpopularniji model marke i predstavlja 29 posto Citroënove europske prodaje. Godine 2022. C3 je osvojio 11 posto ukupnog tržišta europskog B-segmenta. Udobnost, kao jedna od Citroenovih glavnih značajki, također je poboljšana u novoj generaciji jer prvi put u povijesti modela C3 hatchback Citroën ugrađuje svoj inovativni i ekskluzivni ovjes Citroën Advanced Comfort kao standardnu opremu za sve verzije potpuno novog, potpuno električnog modela ë-C3.

VEZANI ČLANCI:

Dolazi uz elektromotor od 113 KS s kojim do 100 km/h dolazi za 11 sekundi, dok će mu najveća brzina biti 135 km/h. Brzo punjenje je moguće na DC punjaču od 100 kW, gdje se od 20 do 80 posto kapaciteta baterije napuni za samo 26 minuta, dok standardno punjenje izmjeničnom strujom, od 20% do 80% kapaciteta baterije, traje oko 4 sata i 10 minuta uz upotrebu snage od 7 kW, ili 2 sata i 50 minuta ako je dostupno 11 kW. Paketi opreme su pojednostavljeni, odnosno nudit će se samo dva paketa - You i Max. Početni već vrlo bogati paket You uključuje prednja LED svjetla, ovjes Citroën Advanced Comfort, sustav kočenja u nuždi, novi sustav zaslona Citroën Head Up, 'My Citroen Play with Smartphone' stanicu za infotainment, električne retrovizore, automatsko osvjetljenje, stražnji parking radar, stražnji spojler, tempomat, ručni klima-uređaj i šest zračnih jastuka. Na tržište stiže iduće godine.

Ključne riječi

Komentara 1

CA
cavecanem
16:06 19.10.2023.

Ja VW up napunim do 100% kapaciteta za dvije minute.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije