Passat, onaj klasični limuzinski, otišao je u povijest, no Volkswagen je predstavio devetu generaciju karavanske Variant verzije. Tako će ime Passat i nakon 50 godina i više od 30 milijuna proizvedenih primjeraka ostati u ponudi Volkswagena, ali samo u formi karavana.
Novi model opremljen je cijelim nizom inovacija, kao što su intuitivni koncept zaslona i rukovanja, visokokvalitetna unutrašnjost, novi sustav adaptivne regulacije voznog postroja, vrhunska sjedala i plug-in hibridni pogoni s dosegom na električni pogon do 100 kilometara.
Novi Passat Variant osjetno je veći od još uvijek aktualnog modela. S povećanjem dužine od 14 cm došao je na 491 centimetar, a time se za 5 centimetara povećao prostor za noge. Kapacitet prtljažnika također je povećan za 40 litara i iznosi 690 l (odnosno za 140 l i iznosi 1920 litara kada su stražnja sjedala preklopljena). Osim na bolju prostranost, naglasak je stavljen na veću udobnost. Ona se, između ostalog, postiže duljim međuosovinskim razmakom i novom adaptivnom regulacijom voznog postroja s amortizerima s dva ventila. Osim toga, udobnost u kabini je poboljšana zahvaljujući visokokvalitetnim materijalima i učinkovitoj zvučnoj izolaciji. Opcijski će biti dostupna ergoActive prednja sjedala. Ona imaju električno namještanje u do 14 položaja, ovisno o modelu i opremi, te različito konfigurirane funkcije masaže i klimatizacijske funkcije.
Passat Variant dolazi i s novorazvijenim kokpitom i novim infotainment sustavom. Veličina novog standardnog infotainment zaslona iznosi 32 cm (12,9 inča). Varijanta od 38 cm (15 inča) bit će dostupna opcijski ili ovisno o opremi. Opcijski će se nuditi i novi head-up zaslon koji projicira informacije na vjetrobransko staklo, a time i u virtualni prostor ispred vozila. Za poboljšanje pogonskog sustava povećana je krutost nagiba i poboljšano je upravljanje poprečnom silom stražnje osovine s četiri spone, novi je elektromehanički sustav upravljanja, izmijenjeni su poprečni stabilizatori i amortizeri te izvršene prilagodbe za različite naplatke kotača.
Opcijski DCC Pro sustav s amortizerima s dva ventila neprestano reagira na površinu ceste i situaciju u vožnji te u obzir uzima parametre kao što su regulacije upravljanja, kočenja i ubrzanja. Idealna amortizacija izračunava se za svaki kotač, a amortizeri se namještaju u djeliću sekunde. Vozač ima mogućnost prilagodbe sustava DCC svojim individualnim preferencijama – od iznimno komforne do iznimno sportske postavke. Sustav Vehicle Dynamics Manager dio je serijske opreme, a upravlja funkcijama elektroničkih blokada diferencijala (XDS) i poprečnim dinamičkim komponentama kontroliranih amortizera u sustavu DCC Pro. U paketima s premium specifikacijama model Passat Variant bit će u ponudi s novom generacijom IQ.Light Matrix LED glavnih svjetala. Ta snažna svjetla ravnija su od onih na prethodnoj verziji te imaju novi, visokoučinkoviti glavni snop svjetala, čiji doseg iznosi oko 500 metara.
U ponudi će novi Passat Variant biti s dizelskim motorima (TDI), benzinskim motorima (TSI), djelomično hibridnim benzinskim motorima (eTSI) i plug-in hibridnim sustavima (eHybrid). Doseg u električnom pogonu novih plug-in hibrida povećan je, ovisno o opremi, do 100 kilometara u usporedbi s prethodnicima. Također, AC punjenje bit će brže kod svih verzija eHybrid, a DC punjenje također će prvi put biti moguće u okviru serijske opreme. Na tržište stiže u prvom tromjesječju 2024.