Nova, druga generacija Peugeota 2008, francuskog kompaktnog SUV-a, uživo zaista izgleda kao mala verzija za broj većeg SUV-a 3008. I to je odlično, budući da je dizajn modela 3008 sjajan i odlično prihvaćen kod kupaca. Novi 2008 ozbiljno je veći i robusniji od prethodnika, a s dužinom od 430 cm (+14 cm) smjestio se točno između dosadašnjeg 2008 i modela 3008 (čija je dužina 444 cm), što ga svrstava među najprostranije B-SUV modele. Prtljažnik mu je povećan s 350 na 405 l (435 l prema normi VDA V210), a zbog 6,5 cm većeg međuosovinskog razmaka (sada 260,5 cm) najviše su profitirali putnici na stražnjoj klupi koji sada imaju osjetno bolji komfor
3D animacije instrumenata
Već prvi metri za volanom odaju da se radi o robusnijem i većem automobilu, a najveća je promjena u kokpitu. Dakako, Peugeot nastavlja s i-Cockpitom, koji je sa svojim malim upravljačem postao njihova prepoznatljiva značajka, a 2008 ide i korak dalje te kao i novi 208 nudi 3D I-Cockpit. Radi se o efektnoj digitalnoj instrumentnoj ploči na kojoj su informacije trodimenzionalne, dinamične su i animirane te se projiciraju poput holograma. To izgleda dojmljivo i vrlo je pregledno, brzo se priviknete i lagano se koristi. Središnji ekran osjetljiv na dodir može biti dijagonale do 10 inča, a ispod njega su tipke za najvažnije funkcije. Materijali su fini, završna obrada čini se iznimno kvalitetnom. Peugeot se definitivno svjesno izdiže u PSA grupaciji kao najluksuzniji brend.
I u vožnji je 2008 vrlo dobar, za jedan povišeni SUV i u zavojima se snalazi sjajno bez prevelikog naginjanja. Ali, najveća mu je vrlina jednostavnost u vožnji čemu pridonosi izravan upravljač. Udobnost je također vrlo dobra. Najprije smo isprobali dizelsku izvedbu sa 130 KS uz 8-stupanjski automatik. Snažna je i uglađena, a najveći joj je adut štedljivost.
Peugeot je odlučio u istoj karoseriji, bez žrtvovanja prostranosti, ponuditi različite motorizacije. Tu prvenstveno mislimo na to da će se istovjetan automobil moći kupiti s termičkim motorima – benzincima i dizelašima - kao i u potpuno električnoj varijanti. Bit će dostupan u tri benzinske varijante s 1,2-litrenim trocilindarskim motorima od 110, 130 i 155 KS. Serijski stiže sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, 130 KS snažan benzinac može se izabrati i uz 8-stupanjski automatik, a najjači isključivo uz njega. Dizelska ponuda je 1,5-litreni BlueHDi s dvije razine snage: 100 KS uz 6-stupanjski ručni mjenjač i 130 KS uz 8-stupanjski automatik.
Stiže u proljeće
Isprobali smo i model e-2008 kojeg pokreće isti električni pogonski sklop kao i e-208. Radi se o elektromotoru koji razvija 136 KS i 260 Nm, a baterija ima kapacitet od 50 kWh.
To mu je prema WLTP ciklusu dovoljno za 310 km dometa. Jamstvo na bateriju je 8 godina ili 160.000 km. Premda je 2008 veći i masivniji automobil od 208-ice, s ovim pogonskim sklopom vrlo je agilan, a uz 50 kWh bateriju i vrlo iskoristiv. Proizvodit će se u španjolskoj tvornici u Vigu, u prodaju kreće u proljeće 2020. godine, a e-2008 na hrvatsko tržište stiže u ljeto 2020. Cijene još nisu poznate.
Scene koje su vas najviše iznenadile: Najveći hit bila je djevojka na parkiralištu
Još da cijena bude koliko toliko prihvstljiva