Peugeot je predstavio novu treću generaciju svog kompaktnog modela 308, svog predstavnika u još uvijek vrlo traženoj “golf” klasi. Nova 308-ica dolazi na tržište sedam godina nakon modela koji je 2014. godine proglašen europskim automobilom godine. Prvi je to Peugeot koji će nositi nedavno predstavljeni novi logotip marke, donosi po prvi put hibridne pogonske sklopove, novi gotovo potpuno digitalizirani i-Cocpit, veće dimenzije i više prostora u kabini te potpuno novi dizajn.
Zahvaljujući novoj EMP2 platformi, na kojoj će se temeljiti i nadolazeća nova Opel Astra, Peugeot će u 308 ponuditi dva plug-in hibridna pogona.Dizajnerski je robusniji i mišićaviji, s dužim poklopcem motora, a sve to izražava snažniji karakter i stav. Pogotovo u GT izvedbi kao na fotografijama.U dužinu je porastao za točno 10 cm na ukupno 4,36 cm, dok je međuosovinski razmak veći za 5,5 cm (268 cm). Dakako, zbog toga su najviše profitirali putnici na stražnjim sjedalima.
Širina je ostala istovjetna, dok dinamičniji nastup donosi 2 cm manja visina vozila (144 cm).Peugeotovi inženjeri posebnu su pažnju posvetili aerodinamici, zbog čega je prosječan ispust CO2 smanjen za 2 g po km. Obujam prtljažnika sada iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod podnice prtljažnika. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obujam može doseći 1323 litre.
Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prve razine opreme. Stanjena i pomno oblikovana svjetla ističu dinamičan izgled. U njihovom produžetku su dnevna svjetla uobliku kuke na prednjem odbojniku, kao što je to i na drugim novijim Peugeot modelima. U izvedbama GT / GT Pack full LED prednja svjetla još su tanja i opremljena su Matrix LED tehnologijom za veću učinkovitost i sigurnost u svakodnevnoj vožnji.Peugeot i-Cockpit sastavni je dio identiteta marke. Sa svakom se generacijom dodatno obogaćuje i modernizira.
Novi kompaktni upravljač sadrži senzore koji mogu prepoznati drži li vozač ruke na upravljaču dok se koristi novim sustavima za pomoć u vožnji. Digitalnu instrumentnu ploču postavljenu u razini očiju čini 10” digitalni zaslon dostupan od razine opreme Active. U izvedbi GT instrumentna ploča je trodimenzionalna. Digitalna instrumentna ploča može se u potpunosti podesiti i personalizirati te ima nekoliko načina prikaza. Standardni 10” središnji dodirni zaslon, smješten je nešto niže od digitalne instrumentne ploče da bude bliže vozačevoj ruci i potpuno se prirodno uklopa u armaturnu ploču.
Novi multimedijski sustav nudi svima, ovisno o njihovim željama i potrebama, najbolje iz svijeta pametnih telefona i najbolje iz automobilskog svijeta. Sustav je ergonomičan i prilagođen svakodnevnoj upotrebi, a svaki vozač (može biti najviše 8 profila) može odrediti i pohraniti svoje postavke za prikaz, osvjetljenje i ostalo. Funkcija zrcaljenja sada je bežična i moguće je povezati dva telefona putem Bluetootha u isto vrijeme.
Naredba “OK Peugeot” za glasovno prepoznavanje prirodnog govora može se upotrebljavati u svakodnevnom životu za veću sigurnost i jednostavniju vožnju, a omogućuje i pristup svim zahtjevima koji se odnose na funkcije multimedijskog sustava.Novi 308 opremljen je sustavima za pomoć u vožnji najnovije generacije.
S paketom Drive Assist 2.0 (dostupno krajem godine) ide se korak dalje prema poluautonomnoj vožnji.Sastoji se od prilagodljivog tempomata s funkcijom Stop & Go (automatski mjenjač EAT8) i sustava za održavanje vozila u voznom traku, a tu su i 3 nove funkcije za vožnju na odvojenimkolnicima: poluautomatska promjena vozne trake, preporučivanje brzine unaprijed i prilagođavanje brzine u zavoju. Dakako, tu je i čitav niz ostalih naprednih sustava pomoći vozaču
.Novi 308 razvijen je na modularnoj platformi EMP2 spremnoj za ugradnju različitih vrsta pogonskih motora, što omogućuje uvođenje cijele game s električnim motorima, uključujući 100% električnu izvedbu u ovom segmentu. Već od samog puštanja u prodaju dostupne su dvije izvedbe punjivih hibridnih motora.
Početni HYBRID 180 e-EAT8 s prednjim pogonom sastoji se od kombinacije PureTech benzinca od 150 KS i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8. Ispust CO2 je od 25 g/km, a doseg na struju do 60 km prema WLTP-u.
Snažniji HYBRID 225 e-EAT8 kombinira PureTech od 180 KS i električni motor od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8. Ispust CO2 je od 26 g/km, a doseg na struju do 59 km prema WLTP-u. Litij-ionska baterija kapaciteta je 12,4 kWh i snage 102 kWh, a u vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača.
To su jednofazni punjač od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni punjač od 7,4 kW u opcijskoj opremi. Procijenjeno vrijeme punjenja je 1:55 h za 7,4 kW i 4-7 sati na 3,7 kW.No, Peugeot u modelu 308 ne odustaje od konvencionalnih motora, pa ni od dizelaša.
Motori s unutarnjim izgaranjem s emisijom CO2 koja kreće od 117 g/km udovoljavaju najnovijim propisima norme Euro 6.
Turbobenzinski trocilindarski 1,2-litreni motori su PureTech 110 sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te PureTech 130 sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili s automatskim mjenjačem EAT8.
Dizelski četverocilindarski 1,5-litreni motor je BlueHDi 130 sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili s automatskim mjenjačem EAT8.
Novi Peugeot 308 počet će se prodavati na hrvatskom tržištu u posljednjem kvartalu 2021., a proizvodit će se u tvornici u francuskom Mulhouseu. Cijene još nisu poznate.
bad dobro izgleda, izvana i iznutra.. Gle nisam ni znao da su logo promijenili , isto nabolje.. bravo francuzi