Volvo je u Hrvatskoj predstavio potpuno novi električni SUV coupe model C40 Recharge te redizajniranu verziju kompaktnog SUV modela XC40 Recharge, koji uz plug-in benzinsko-električne verzije dolazi i kao potpuno električni model. Oba električna modela imali smo priliku isprobati na kraćoj vožnji.
Model C40, kao lifestyle automobil, dolazi isključivo na električni pogon te dodatno utire put švedske marke u smjeru prodaje samo potpuno električnih automobila do 2030. godine.
Kao izvedenica uspješnog i nagrađivanog modela XC40, C40 Recharge s njim dijeli tehnologiju u coupe i aerodinamičnijem izdanju.
Novost je verzija s jednim motorom koja nudi 231 KS i 330 Nm na prednjoj osovini te osigurava uravnoteženije performanse za sve vrste vožnje, a dolazi i u modelu C40 te u XC40 s baterijom kapaciteta 67 kWh. Očekivani mu doseg, prema WLTP-u, iznosi do 434 km s jednim punjenjem. Zahvaljujući sustavu za brzo punjenje, baterija se može napuniti od 10 do 80% za oko 32 minute.
Već ta početna verzija nudi sjajne performanse - 7,4 s do 100 km/h te najveću brzinu limitiranu na 160 km/h. U vožnji je C40 Recharge vrlo ugodan i iznenađujuće udoban bez obzira na veliku masu.
No, prava 'bomba' je snažniji 4x4 model koji dolazi uz dva elektromotora ukupne snage 408 KS i 660 Nm okretnog momenta koji doslovno pri ubrzanjima lijepi za sjedalo. Do stotke sprinta za samo 4,7 sekundi, a kod njega je maksimalna brzina limitirana na 180 km/h. Snažniji modeli dolaze s većom baterijom od 75 kWh i nude doseg od 444 km.
Na početku je u oba modela potrebno navikavanje s otpuštanjem gasa jer je zbog kontrole regenerativnog kočenja omogućen pogon s jednom papučicom pa kočenje s kočnicom u večini slučajeva nije potrebno, no to ide brzo i glatko. U unutrašnjosti su C40 i XC40 minimalistički i moderno uređeni, a C40 dolazi isklučivo bez kože. Novost je nova generacija 12,3-inčne digitalne instrumentne ploče, ali i vrlo efektno paljenje bez tipke. Dovoljno je samo s ključem ući u vozilo, što funkcionira jako dobro i praktično.
Oba modela dugačka su 444 cm, a C40 nudi prtljažnik od 413 l i dodatnih 31 l sprijeda. Cijena C40 Recharge kreće od 54.943 eura za model s prednjim pogonom i 231 KS te baterijom od 67 kWh, odnosno 64.915 eura za snažniji 4x4 model sa 408 KS i baterijom od 75 kWh. Cijena za istovjetni početni XC40 je 52.211 eura, dok za snažniji AWD model s većom baterijom treba izdvojiti 60.418 eura.
To je samo za gospodu koja kupuje na lizing. Kad baterija ode kvragu, lakše se riješiti. Mi ostali - pušing.