Premijera

Obiteljski SUV sedmerosjed VW Tayron na struju može prijeći više od 100 km, uz 5 sjedala nudi prtljažnik od čak 885 litara

Foto: VW
1/12
15.10.2024.
u 10:02

Volkswagenov novi robusni i prostrani model smjestio se između Tiguana i Touarega, nudi se uz benzince, dizelaše i uz plug-in hibride

Tayron je zaista velik komad automobila, pravi robusni gorostas, pomislili smo obilazeći novi Volkswagenov SUV model u perivoju dvorca Oelber iz 12. stoljeća u blizini Wolfsburga. Tayron je dugačak 477 cm - čak 23 cm više od Tiguana čiju dosadašnju produženu verziju Allspace mijenja - te je samo 13 cm manji od Touarega. Međuosovinski razmak mu je 279 cm (+11 cm u odnosu na Tiguana), a Tayron dolazi i u verziji sa sedam sjedala.
VW je odlučio Tayrona odmaknuti od Tiguana ne samo imenom, pa novi model dolazi s drugačijom prednjom maskom, svjetlima te robusnijim branicima, kao i velikom bočnom siluetom koja nalikuje na Škodin veliki SUV Kodiaq. U unutrašnjosti je ipak dizajnom sličniji tehnološki naprednom Tiguanu. Vozačkim okruženjem dominiraju serijska digitalna instrumentna ploča i veliki središnji zaslon osjetljiv na dodir, no razlika se osjeti u prostranosti, pogotovo kad se pogleda u stražnji dio automobila.
U konfiguraciji s pet sjedala prtljažnik prima čak 885 litara, dok je i uz sedam sjedala sasvim pristojan sa 345 l korisnog prostora koji se može proširiti do 850 l. Manevriranje sjedalima je praktično budući da se nasloni mogu lagano preklopiti i iz prtljažnika i tada tvore ravnu plohu, a pristup trećem redu je relativno komotan, kao i prostranost za putnike. Plug-in hibridna verzija dolazi samo uz pet sjedala i nudi još uvijek vrlo velik prtljažnik od 705 l.
 


Materijali su kvalitetni, a i završna obrada je njemački filigranski odrađena. Tayron već u početnoj opremi Life dolazi uz trozonski automatski klima-uređaj, pozadinsko osvjetljenje u 10 boja, prekidač za iskustvo vožnje, LED glavna svjetla, 17" alu felge te - kao i novi Tiguan i Golf - s osvijetljenim VW logotipom sprijeda i straga. Tu je i čitav niz sigurnosnih potpora vozaču, poput automatske regulacije razmaka (ACC), funkcije kočenja pri skretanju ako se približava vozilo iz suprotnog smjera i upozorenja pri izlasku iz vozila, kao i sustav stražnje kamere i dinamički prikaz prometnih znakova.



Dvije top opreme Elegance i R-Line donose posebne premium značajke, primjerice, elegantni Elegance dodatke u unutrašnjosti od pravog drva i sjedala od mikrofibre, a dinamični R-Line dodatke poput drugačijih branika, sportskih sjedala i 19" naplataka. Te verzije dolaze uz LED plus glavna svjetla, dok se posebno na svim izvedbama mogu doplatiti IQ.LIGHT HD Matrix glavna svjetla, kao i adaptivna regulacija voznog postroja DCC Pro s podesivim amortizerima s dva ventila.
Ponuda motorizacije je bogata. Početni benzinac s blagohibridnom tehnologijom je 1,5 eTSI sa 150 konjskih snaga koji je opremljen s 48 V starter generatorom pokretanim remenom i aktivnim upravljanjem cilindrima (ACTplus). Tijekom kočenja, kinetička energija se rekuperira putem generatora i pohranjuje u zasebnu bateriju od 48 V.
 


Veći benzinac 2,0 TSI dolazi uz 204 i 265 KS (oba u 4Motion izvebi). Na našem se tržištu ipak najviše očekuje od poznatog turbodizelaša 2,0 TDI koji će se nuditi uz 150 i 193 konjske snage (uz 4Motion). Svi dolaze uz DSG automatik s dvije spojke sa sedam stupnjeva prijenosa.
Tayron će biti dostupan i uz dva plug-in hibrida temeljena na 1,5 TSI benzincu s ukupno 204 ili 272 konjske snage. Opremljeni su baterijom kapaciteta 19,7 kWh (neto), a predviđeni doseg na struju je veći od 100 kilometara. Baterija se može puniti snagom do 11 kW na AC punjaču i snagom do 50 kWh na DC stanicama za brzo punjenje. Pretprodaja modela Volkswagen Tayron u Hrvatskoj kreće krajem godine, kada će biti poznate i cijene, a početna bi trebala biti oko 39.000 eura.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije