Napokon optimizam kod zastupnika i trgovaca automobila u Hrvatskoj! Tržište koje je potonulo i zaglavilo se na oko 12.000 prodanih novih automobila građanima, dobilo je nadu u oporavak. Zagreb Auto Show vratio je, naime, nadu u pravi oporavak. U šest dana posjetilo ga je 141.557 ljudi (rekordne 2008. bilo je 215.000 posjetitelja, ali u 10 dana i dva vikenda), gužve su bile i u jutarnjim satima, a popodne te pogotovo tijekom vikenda oko Velesajma je sve bilo zakrčeno vozilima.
Građani su došli vidjeti spektakl, atraktivne automobilske novitete i zgodne hostese, ali i kupiti auto. Svjedoči tome odlična prodaja većine izlagača. Renault, Dacija, Toyota, Nissan, Hyundai i Škoda doslovno su prodali sve automobile koje su izložili. Slično je bilo i kod Mercedesa i Hyundaija... Mercedes je na salonu prodao 20-ak automobila od čega i jednu S-klasu vrijednu 1,06 milijuna kuna, BMW petnaestak među kojima i sportaše BMW M3 i Mini John Cooper Works, Ford je prodao kultni Mustang...
Imaju kupca, nemaju auto
Neki, poput Nissana, imaju i slatkih briga jer im se za jednu od najvećih zvijezda salona, supersportski Nissan GT-R Nismo (u Njemačkoj stoji 150.000 eura) javilo više ozbiljnih kupaca, a prodajnih auta u Europi još nema na raspolaganju. Zaprimili su zahtjeve i za sportski 370Z Nismo koji vrijedi 415.000 kuna.
Odličnu prodaju zabilježio je i zastupnik Kije i Volva, slovenski KMAG, koji je prodao velik broj Ceed-ova i Sportagea, ali i jedan poseban i zapravo najskuplji neposredno prodani automobil na sajmu – Aston Martin Vanquish Carbon Edition otišao je za spektakularnih 3,800.000 kuna. I to rabljeni.
Na Porscheovu štandu svi izloženi automobili bili su već prodani, a dobrom voljom novih vlasnika mogli smo ih gledati, ali ne i sjesti u njih. Najskuplji je bio Porsche 911 Turbo S prodan u Hrvatskoj za 2,1 milijun kuna.
Za dvije godine dva vikenda
Sjesti se nije smjelo ni u hrvatski ponos Rimac Concept_S za koji smo doznali da je prodan talijanskom kupcu neposredno prije salona za oko milijun eura. Ali, neprestane velike gužve oko Rimčeva štanda koji je svoj superautomobil prvi put izložio na domaćem terenu, dokazuju koliko su Hrvati željni ovakvih priredbi. I to napokon na prikladnom mjestu, a ne u šoping centru ili na livadi. Stoga, pohvale i gradu Zagrebu, koji je napokon nakon 30 godina uložio više novca u obnovu paviljona, ali i Zagrebačkom velesajmu na primjerenoj organizaciji. Najviše, naravno, treba čestitati izlagačima. Ovo veliko ulaganje kratkoročno neće vratiti, ali dugoročno će im se sigurno isplatiti zbog imidža, ali i kontakata s ozbiljnim kupcima. Nekih, poput Fiat grupe, ali i Honde, Subarua te Yamahe nije bilo. Šteta.
U sjeni auto i moto noviteta, uspješno poslovno izlaganje imali su i izlagači gospodarskih vozila, ali i popratne industrije kojima su sajmovi važni zbog kontakata i sklapanja poslova. Veseli nas i najava da će se idući Zagreb Auto Show održati za dvije godine, a već je poznat i termin - od 6. do 15. travnja 2018. godine. Dakle, standardna dva vikenda.
Da je todoric bi bilo 3,800.999.99 kn tako da mislim da je Kerum