Zelena revolucija

Opelov SUV Grandland u električnom izdanju sa 700 km dometa

Foto: Opel
1/5
18.09.2024.
u 07:58

Svaki je Grandland u drugoj generaciji koja uskoro stiže na tržište elektrificiran, kao hibrid s tehnologijom od 48 volti, potpuno električan model ili kao plug-in hibridni automobil

Na tržište uskoro stiže nova, druga generacija Opelova srednje velikog SUV modela Grandland. Novi Grandland spoj je modernog izgleda i praktičnih detalja te mnogih značajki koje smanjuju ugljični otisak i pravi je predstavnik Opelovih zelenih inovacija ("Greenovation"). Svaki je Grandland elektrificiran, kao hibrid s tehnologijom od 48 volti, potpuno električan model ili kao plug-in hibridni automobil. Električna verzija s najvećim dometom imat će bateriju od 98 kWh s kojom će na struju moći prijeći gotovo 700 kilometara.
Novi Grandland spoj je modernog izgleda i praktičnih detalja te mnogih značajki koje smanjuju ugljični otisak. Među njima su vožnja bez lokalnih emisija, reciklabilne baterije koja se mogu popraviti te upotreba recikliranih materijala u unutrašnjosti i odsutnost kromiranih elemenata na karoseriji. 
Vanjština novog Opel Grandlanda donosi dosad neviđeno. Grandland je prvi Opelov model s osvijetljenim Opelovim „Blitzom“ koji je,  zajedno s inovativnom tehnologijom „Edge Light”, integriran u 3D Vizor. Za rasvjetu se upotrebljavaju isključivo štedljiva LED prednja svjetla, uključujući i adaptivna Intelli-Lux HD svjetla koja su vodeća u industriji. Spoj stila i očuvanja resursa vidljiv je i na stražnjem dijelu Grandlanda. Novost su i  osvijetljena Opel slova, dok naziv modela Grandland više nije kromiran, već utisnut na sredini vrata prtljažnika. 


Dizajn kokpita i kabine novog Grandlanda nimalo ne zaostaje za karoserijom kad je riječ o uštedi resursa. Standardna Intelli-Seats sjedala, s utorom koji  smanjuje pritisak na trtičnu kost, omogućuju opušten užitak vožnje. Dizajnirana su za izuzetnu udobnost, ali su i održivo proizvedena. U skladu s Opelovim pristupom zelenih inovacija, sve tkanine su izrađene od materijala s recikliranim sadržajem. To se jednako odnosi na sjedala kao i na obloge vrata, ploču s instrumentima i središnju konzolu. Za tri razine opreme također će biti korišteni 100% veganski materijali, a čak će se i presvlake od Alcantare temeljiti na 50 % recikliranih materijala.
No, nisu samo vidljivi dijelovi proizvedeni od recikliranih materijala. Grandland je proizveden od recikliranog aluminija i čelika s recikliranim sadržajem. Grandland usto sadržava više od 40 polimernih dijelova koji se sastoje od čak do 80 % „zelenih” materijala. Ukupno je više od 500 kilograma mase Grandlanda sačinjeno od recikliranih i obnovljivih sirovina.


Dakako, Opelov pristup zelenih inovacija primijenjen je i na pogon – svaki je Grandland elektrificiran, kao hibrid s tehnologijom od 48 volti, potpuno električan model ili kao plug-in hibrid, te stoga smanjuje emisije CO2. To je moguće zahvaljujući STLA platformi, koja je posebno osmišljena za električna vozila s baterijom i Opel je prvi put upotrebljava u novom Grandlandu. Struktura vozila prilagođena je posebno plosnatoj bateriji s kapacitetom do 98 kWh. Novi Grandland Electric tako će u budućnosti voziti gotovo 700 kilometara bez lokalnih emisija i potrebe za zaustavljanjem radi punjenja (WLTP). Iznimno učinkovita toplinska pumpa kao dio standardne opreme pozitivno utječe na doseg kod nižih temperatura.


I same baterije smanjuju ugljični otisak. Dio su kružnog gospodarstva uz uštedu resursa koje promiče Opel i koje se temelji na četirima načelima popravka, prerade, ponovne upotrebe i recikliranja. Da bi to bilo moguće uvedena je stanica za sastavljanje baterija upravo u proizvodnom pogonu novog Grandlanda u njemačkom Eisenachu.

Ključne riječi

Komentara 1

ZU
Zurka
10:02 18.09.2024.

700 km ali u bajkama, bez rada klime, zimi grijanja, bez ulljucenih svjetala nocu, bez da radio radi, bez uzbrdica, bez.......U stvarnosti ako uspije 300 i to ce se smatrati uspjehom. Elektricno kuhalo na kotacima, fuj!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije