Hrvatski autoklub objavio je rezultate tradicionalnog testiranja ljetnih guma koje je i ovog puta napravljeno u dvije dimenzije, manjoj 185/65 R15 H, namijenjenoj malim gradskim automobilima, i većoj 225/45 R17 Y, koju voze automobili kompaktne i srednje klase. Testiranje je obavljeno u suradnji s HAK-ovim europskim partnerima.
U manjoj dimenziji ove je godine testirano 17 ljetnih proizvoda. Rezultati su prilično dobri, ali odlikaša i dalje nema. Od tih 17 kandidata, sedam modela zaslužilo je ocjenu vrlo preporučljivo, sedam ih je prošlo s ocjenom preporučuje se, jedan se djelomično preporučuje, a jedan je potpuno podbacio i pao na testiranju. Vredesteinov Sportrac 5 pokazao je najviše na mokrom, dok je u karakteristikama na suhoj cesti najbolji rezultat ostvario Continentalov ContiPremiumContact 5. Kao i obično kad je riječ o ljetnim gumama, najviše guma podbacilo je u vožnji po mokroj podlozi. Sava je jedina kojoj je ukupna ocjena umanjena samo zbog rezultata na suhom, Infinity je podbacio i na suhom i na mokrom, dok su svi ostali imali problema isključivo na mokrom i to ih je stajalo boljeg ukupnog plasmana.
Zanimljivu situaciju HAK je ove godine imao kod Pirelli Cinturata P1, čiji se rezultat razlikuje od tvornice do tvornice. Naime, kod tog su pneumatika uočene velike razlike u performansama s obzirom na različite tvornice iz kojih su stizali testirani primjerci. Primjerice, isti proizvod napravljen u tvornici u Rumunjskoj imao je vrlo preporučljive performanse na mokrom, dok je isti taj model, ali proizveden u pogonu u Turskoj, na istoj podlozi zaradio tek „dvojku“, odnosno tek se djelomično mogao preporučiti. Stoga je HAK odlučio Pirelli izbaciti iz tabličnog rezultata ovogodišnjeg testa kako njegov rezultat ne bi zbunjivao.
Paralelno s testom ljetnih guma, ovaj je put napravljen i test jednog cjelogodišnjeg proizvoda. Michelinov CrossClimate pritom se pokazao pravim iznenađenjem. Najbolja trajnost, vrlo preporučljiv na suhom i preporučljiv na mokrom. Kad bi rezultat CrossClimatea u hidroplaningu bio bolji, ukupna ocjena ove gume bila bi vrlo preporučljivo i time bi cjelogodišnji proizvod potpuno zasjenio drugi model ovog proizvođača, Energy Saver+. Ipak, ovaj rezultat treba uzeti s rezervom jer je CrossClimate imao malu prednost u odnosu na ostale zato što je to bila jedina guma testirana s indeksom brzine „V“ jer se ovaj proizvod ne proizvodi s indeksom „H“, kakav su imale ostale gume.
U većoj dimenziji, od ukupno 16 testiranih proizvoda, najveći broj uklopio se u prosjek pa je srednju ocjenu preporučuje se ovdje zaslužilo čak 11 pneumatika. Odlikaša ni ovdje nije bilo, četiri gume dobile su ocjenu vrlo preporučljivo, dok je apsolutno najlošija guma u ovoj dimenziji s ocjenom djelomično se preporučuje proizvod Maxxis Victra Sport VS01 s potpunim izostankom lateralnoga gripa na mokroj cesti.
Continentalov ContiSportContact 5, Esa-Tecarov Spirit 5 UHP, Pirellijev P Zero i Vredesteinov Ultrac Vorti nemaju nikakvih nedostataka i na ovom su testu pokazali najviše. Od guma s ukupnom ocjenom preporučuje se najveći broj, čak 9 od ukupno 11, i ovdje je pokazao nedostatke na mokrom. Samo dvije gume, Uniroyal (nedostaci na suhom) i Michelin (nedostatna trajnost) na mokrom su vrlo preporučljive. Proizvodima Hankooka, Save, Nokiana i Yokohame do boljeg rezultata na mokrom nedostajalo je vrlo malo, dok su uz značajne nedostatke podbacili Toyo, Firestone, Fulda, Semperit i GT Radial.
U sportskim modelima guma, kakvim se može smatrati i dimenzija 225/45 R17, vozači očekuju najvišu razinu sportskih performansi, no samo Continental, Yokohama, Vredestein, Michelin i GT Radial odgovaraju visokim očekivanjima s izvrsnim rezultatima u ovoj kategoriji, navodi HAK. S druge strane, na suhom su potpuno podbacili Uniroyal i Semperit s uočenim nedostacima u voznim svojstvima i sigurnosti. Povratna informacija s kolnika kod Uniroyala i Semperita prilično kasni, a to može predstavljati problem, posebno pri naglim skretanjima na brzoj prometnici ili pak na zavojitim otvorenim cestama. Lošija razina gripa utječe na sigurnost te kod ovih proizvoda može dovesti do zanošenja prednjeg ili stražnjeg kraja i potencijalno vrlo opasnih situacija.
185/65 R15 88H
VRLO PREPORUČLJIVO
Vredestein Sportrac 5
+ najbolja na mokrom
Continental ContiPremiumContact 5
+ najbolja na suhom, dobra na mokrom
Dunlop Sport BluResponse
+ dobra na suhom, dobra na mokrom
Goodyear EfficientGrip Performance
+ dobra na suhom, dobra na mokrom
– nešto bučnija
Hankook Kinergy Eco K425
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, jedva dobra trajnost
Nokian Line
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, niža potrošnja goriva, jedva dobra trajnost
Kumho Ecowing ES01 KH27
+ dobra na suhom, dobra na mokrom, jedva dobra trajnost
PREPORUČUJE SE
Sava Intensa HP
+ dobra na mokrom
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene), nešto bučnija
Infinity Ecosis
+ jedva dobra trajnost, prilično tiha
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Michelin Energy Saver+
+ najbolja trajnost, najmanja potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Barum Brillantis 2
+ vrlo dobra trajnost, dobra na suhom
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Bridgestone Turanza T001
+ najbolja na suhom, dobra kod potrošnje goriva, prilično tiha
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Nexen N Blue HD Plus
+ najbolja na suhom
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nešto bučnija
Semperit Comfort-Life 2
+ vrlo dobra trajnost
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nešto bučnija
DJELOMIČNO SE PREPORUČUJE
Nankang Green-Sport Eco 2+
– slaba na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
NE PREPORUČUJE SE
GT Radial Champiro VP01
+ vrlo dobra trajnost
– nedostaci na suhom, loša na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
PREPORUČUJE SE
Michelin CrossClimate
+ najbolja trajnost, dobra na suhom
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
225/45 R17 Y
VRLO PREPORUČLJIVO
Continental ContiSportContact 5
+ najbolja na suhom, najbolja na mokrom
Esa-Tecar Spirit 5 UHP
+ najmanja potrošnja goriva, jedva dobra na mokrom
Pirelli P Zero
+ dobra na suhom, dobra na mokrom
Vredestein Ultrac Vorti
+ vrlo dobra na suhom, jedva dobra na mokrom
PREPORUČUJE SE
Hankook Ventus s1 evo2
+ dobra na suhom, niža potrošnja goriva
– manji nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Sava Intensa UHP
+ najbolja trajnost, dobra na suhom
– manji nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Nokian zLine
+ dobra na suhom
– manji nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Yokohama Advan Sport V105
+ vrlo dobra na suhom, vrlo dobra trajnost
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), najveća potrošnja goriva
(smanjenje ukupne ocjene)
Uniroyal Rainsport 3
+ jedva dobra na mokrom, jedva dobra trajnost, niža potrošnja goriva
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Michelin Pilot Sport 3
+ vrlo dobra na suhom, dobra na mokrom, prilično tiha
– nedostaci kod trajnosti (smanjenje ukupne ocjene)
Toyo Proxes T1 Sport
+ dobra na suhom
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci kod trajnosti
Firestone Firehawk SZ90μ
+ dobra na suhom
– nešto bučnija, nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Fulda SportControl
+ vrlo dobra trajnost, niža potrošnja goriva, prilično tiha
– nedostaci na suhom, nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Semperit Speed-Life 2
+ dobra trajnost, niža potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
GT Radial Champiro HPY
+ vrlo dobra na suhom
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), manji nedostaci kod trajnosti
DJELOMIČNO SE PREPORUČUJE
Maxxis Victra Sport VS01
+ dobra na suhom
– slaba na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
>> Na HAK-ovom testu opet nema izvrsnih, četiri gume 'pale'
"u suradnji s HAK-ovim europskim partnerima" znači 100% prepisan ADAC-ov test. I to isti font i boja podloge.