U punom sjaju, prepun blještavih automobilskih noviteta i atraktivnih hostesa, u punom kapacitetu Zagrebačkog velesajma i uz vrlo pozitivno ozračje na valu tržišnog uzleta autoindustrije nakon desetljeća pada i stagnacije, jučer je otvoren Zagreb Auto Show, najveći salon automobila u regiji i najposjećeniji sajam u Hrvatskoj.
Nekako sve podsjeća na pretkriznu 2008., nakon koje se salon osam godina nije održavao, a prije dvije godine zabljesnuo je s 141.000 posjetitelja. I Velesajam su skockali, koliko se već zastario izložbeni prostor može, pa je posjetitelje već na glavnom južnom ulazu dočekao svježi asfalt, za koji je očito gradonačelnik u svom stilu odobrio trošak u zadnji tren.
Atrakcija iza zavjese
I ugostitelji očekuju dobar promet, a miris kobasica se između paviljona širio jučer već prijepodne. Dakle, sve je spremno za pravi spektakl na kojem možete uživati do nedjelje. Ulaznica stoji 40 kuna, a za umirovljenike 20 kuna.
A u izložbenim paviljonima prava eksplozija premijera. Novi Volkswagen Touareg, jedini koncept na salonu Škoda Vision X i Audijeve perjanice A6 i A7 Sportback najbitniji su noviteti VW grupe, najjačeg automobilskog igrača u Hrvatskoj koji se ove godine proširio na tri velika paviljona. A u njihovu ekskluzivnom dijelu izloženi su najskuplji eksponati – pet Porschea, dva Bentleyja i dva Lamborghinija. Jedan od njih, 740 KS snažni Lambo Aventador S Coupe s cijenom od 3,824.475 kuna najskuplji je izložak na salonu. Pored njega Huracan Performante sa 640 KS koji stoji 2,68 milijuna i dva Bentleya Bentayga V8 za 2,23 milijuna i Continental GT Coupe za 2,61 milijuna. Prodaje ih podružnica europskog Porschea iz Beča, nama najbliži takav salon u kojem kupuju i aute servisiraju Hrvati.
– Lani smo prodali četiri Bentleyja i jedan Lamborghini u Hrvatsku, a po aute za servisiranje u Beču po auto pošaljemo kamion. Ali, mnogi dođu i na produljeni vikend u sklopu kojega naprave servis. Bugatti, koji stoji najmanje 4,2 milijuna eura, u Hrvatskoj još nismo prodali. Ove izložbene aute ne prodajemo, ali kod nas se i na salonu mogu naručiti. Lamborghini se može dobiti, primjerice, tek iduće ljeto – kaže direktor Sanjin Arkus, rođenjem Sarajlija, koji je uoči rata s obitelji otišao u Austriju.
Ali zato zastupnik Porschea ima drugu strategiju. Za ZG Autoshow naručili su pet automobila, sve noviteti – 911 GT3 vrijedan 1,888 milijuna kuna, Panamera Turbo S e-hybrid za 1,887 milijuna, Cayenne Turbo za 1,561 milijun kuna, Macan GTS za 969.662 kuna i Boxster GTS. Ako ste ih mislili kupiti, moramo vas razočarati jer prva četiri su već prodana. Za ukupno 6,3 milijuna kuna.
– Kupili su ih Hrvati, prodaju smo zaključili dan uoči prvog dana salona. Salonskog popusta nema, otišli su po punoj cijeni jer se inače čekaju oko godinu dana – rekao nam je voditelj prodaje Porschea za Hrvatsku Matej Frntić.
I na Audijevu štandu je već nekoliko modela prodano prije salona, primjerice, SQ7 vrijedan 1,33 milijuna kuna, RS4 vrijedan 1,03 i RS3 za 671.257 kuna, kao i na Mercedesu, koji osim glavnih noviteta A-klase, nove C-klase i modela CLS izlaže i AMG GT S vrijedan 1,497 milijuna kuna. I BMW-ov štand je prepun skupocjenih automobila, a prava ekskluziva skriva se iza zavjesa – nova Serija 8, koja još nigdje nije pokazana, a premijera će biti za dva mjeseca. Javno se neće moći vidjeti ni u Zagrebu, moći će je iza zavjese vidjeti samo VIP kupci.
Na Fordu najinovativnije
A za nas obične smrtnike, koji o ovim luksuznim zvijerima možemo samo maštati, ZG Autoshow nudi također mnogo noviteta. Atraktivni Hyundaiji i Fordovi nalaze se u najinovativnijem prostoru inspiriranom industrijskim dizajnom, tu je cijela gama Opela, Suzukija, Mazde, Renaulta, Dacije, Citroëna, Peugeota i Nissana, Mitsubishija, Subarua, Toyote... kao i bogat motociklistički dio te program prateće industrije.
Porsche prodao četiri auta za 6 milijuna kuna a onaj naš domaći autohtoni poduzetnik godine dobio na ruke 62 milijuna kuna pa nije prodao ni jednog, doduše je 150 komada al po golubu pismonoši.