Sabor je izglasao izmjene i dopune Zakona o posebnom porezu na motorna vozila koji stupa na snagu od Nove godine, a prema kojem će u načelu poskupjeti jeftiniji auti, ali i gotovo svi s modernim motorima koji ispuštaju relativno malo CO2 (pa čak i oni s 95 g/km).
Najviše su stradali najjeftiniji auti na našem tržištu s benzinskim motorima s ispustom većim od 125 g/km CO2, poput trenutačno najjeftinijeg novog automobila u Hrvatskoj Dacije Sandero 1,2 16V sa 130 g/km CO2, koji sada košta 59.200 kn, a uz nove će trošarine stajati 67.550,27 kn. Nakon kritika javnosti kako se novim trošarinama pogoduje bogatijima jer su najskuplji auti trebali bitno pojeftiniti, Vlada je u drugo čitanje u Sabor poslala izmijenjenu verziju zakona sa znatno većim poreznim stopama prema cijeni vozila za aute skuplje od 300.000 kuna.
No, u zadnji je trenutak prihvaćen amandman HDZ-a kojim se to ublažilo, pa će se prema cijeni dodatno, ali blaže, oporezivati auti skuplji od 400.000 kuna (od 400 do 500 tisuća kuna 15%, od 500 do 600.000 20%, iznad 600.000 25%). Tako će, primjerice, sportski BMW X6M s 258 g/km CO2 umjesto prvotnog prijedloga prema kojem je trebao pojeftiniti 111.601 kunu, ipak pojeftiniti, ali 6624 kuna.
>> Autosjedalice od Nove godine jeftinije, kazna i dalje samo 500 kuna
>> Od Nove godine uvode se promjene u plaćanju poreza na auto
Aha, sad su valjda zadovoljni. Neće poskupiti samo manji auti, već će poskupiti i veći... Eh taj jal i zavist. Samo tako neka i dalje populizam vlada, prvo nam se smješi Grčka i bankrot, a onda Jugoslavija s bonovima, par-nepar i ostlim gdje smo svi bili teška sirotinja... A što sad, treba nahraniti svu tu silnu vojsku uhljeba, a svi stručni i radno sposobni bježe odavde. Pitanje je samo vremena kada će novi porezi i kada će se povećavati još neki postojeći...