Rokovi isporuke automobila postaju sve duži. U međuvremenu cijene sirovina rastu zbog inflacije i energetske krize – proizvođači automobila više ne mogu u dugom periode isporuke izračunati profitiraju li i dalje od automobila koji su šest mjeseci ranije prodali za određenu cijenu. Zato ostavljaju mogućnost naknadnog poskupljenja.
Njemačke premium marke su u prvom planu, prenosi HAK revija izvještaj specijaliziranog časopisa Automobilwoche. BMW jamči obećanu cijenu vozila samo ako između sklapanja ugovora i isporuke automobila prođe maksimalno četiri mjeseca, a tako je i s Mercedesom. Ako isporuka potraje duže, cijena će rasti u skladu s aktualnim cjenicima. Kupci kojima se ovo ne sviđa mogu odustati od kupovine. Kod Mercedesa, pak, samo ako je automobil skuplji više od tri posto.
Cjenici se sada usklađuju nekoliko puta godišnje, kod VW -a dva do tri puta, svaki put cijene rastu za oko tri posto. Budući da se na skupim automobilima može zaraditi relativno više novca, sve više osnovnih modela nestaje s tržišta.
U Kiji, na primjer, postoji jamstvo cijene od sedam mjeseci između sklapanja ugovora i isporuke.
Video - Znate li da gorivo u spremniku ima rok trajanja?
Vrijeme je za prebacivanje na Kineske proizvođače, kao i u svemu drugom ostalom. Automobil proizveden u EU ionako izvan EU više nitko ne može ili ne želi kupiti... Birokracija, zeleni, socijala, miješanje država i loše političke odluke napravile su da je proizvodnja vozila cca. 10 puta, čak i više skuplja u EU nego izvan nje. Visoke carine i ostala davanja na uvezene automobile napravljene da štite autoindustriju (većinom Njemačku), više nisu dovoljne... Evo, npr. imate kineski SUV, vrlo sličan X5, veliki s dosta opreme. Cijena mu je u Italiji sa svim davanjima 17.000 €. Koliko bi to bilo s nekim normalnim carinama i davanjima vidi se da je isti pred agresiju u Ukrajini bio nešto preko 10.000 €. Razlika talijanske cijene su davanja i troškovi poslovanja u EU. Sad tu cijenu usporedite s X5...