TEST IZDRŽLJIVOSTI

Prototip Renaulta 5 otkriva gdje se uštedjelo, a čega ima više

Foto: Renault
1/4
31.03.2023.
u 12:21

Prednosti novog dizajna znače da se može stvoriti nova generacija električnih vozila, s podesivim razmakom među kotačima, kao i među osovinama, kako bi se omogućile različite vrste karoserije i stilovi

Prototip budućeg električnog Renaulta 5 na novoj platformi CMF-B EV krenuo je s testiranjem izdržljivosti i finim podešavanjem. Točnije, prvih devet prototipova upustilo se u taj zahtjevan posao. Poznati su kao mule, a njihova platforma, pogonski sklop i baterija tehnički su isti kao i oni na budućem serijskom automobilu. Naizmjenično između statičkih i dinamičkih finih podešavanja i testiranja izdržljivosti, prototip vozila ove su zime testirana u uvjetima slabog prianjanja na ledu i snijegu u Arvidsjauru, u švedskoj Laponiji, kao i u uvjetima prosječnog do visokog prianjanja u Renaultovim tehničkim centrima  u Francuskoj.
S dizajnom temeljenim na silueti Clija, mule još ne izgledaju kao budući model. Pažljiv par očiju primijetit će da ovi prototipovi imaju otvor za punjenje. Dakle, riječ je o preteči električnog modela. Ove mule prve su koje koriste novu CMF-B EV platformu Alijanse: 'CMF' dolazi za obitelj zajedničkih modula, 'B' za B-segment i 'EV' za električna vozila.

Bit će korištena prvi put na budućem električnom Renaultu 5 - nova platforma CMF-B EV morat će, kažu u Renaultu, zauzeti poziciju najkonkurentnije u svom segmentu, a pritom će ponuditi najbolje performanse u klasi. Platforma je stoga preuzela 70% dijelova s platforme CMF-B koja se koristi za Clio i Captur. U usporedbi s modelom Zoe, CMF-B EV platforma je 30% jeftinija za proizvodnju. Novu modularnu platformu lakše je izraditi, razviti i optimizirati performanse električnih vozila B-segmenta sljedeće generacije. Prednosti novog dizajna znače da se može stvoriti nova generacija električnih vozila, s podesivim razmakom među kotačima, kao i među osovinama, kako bi se omogućile različite vrste karoserije i stilovi. Kao i električni Megane E-Tech, tvrdi Renault, budući električni Renault 5 bit će mjerilo u svom segmentu u pogledu užitka u vožnji. Optimizirano podvozje s multi-link stražnjom osovinom (obično rezervirano za prestižnije segmente) i nižim težištem s baterijama ugrađenim u podnicu osigurat će bolje dinamičke performanse.

Električni motor na budućem Renaultu 5 temeljit će se na provjerenom sinkronom motoru koji se prvenstveno koristi na modelima Zoe i Megane E-Tech electric. Može se pohvaliti boljom izlaznom snagom i ne zahtijeva rijetke metale, što znači da su troškovi proizvodnje i utjecaj na okoliš manji. Štoviše, motor će imati koristi od nove interne arhitekture, koja ga čini oko 20 kg lakšim od motora iz modela Zoe. Stoga će i novi Renault 5 moći ponuditi agilniju vožnju. Drukčija je i baterija – sa 12 modula na Renaultu Zoe prebacila se na četiri veća modula. Rezultat? 15 kg manje. Novi Renault 5 tako će trebati manje prostora da ponese više kWh.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije