Njegova je ljubavnica doznala da on ima zakonitu ženu, a i zakonita mu je vidjela neke nepoznate ženske osobe u neuobičajeno intimnom dopisivanju! To je izmišljeni efekt nespretnoga starta Googleove alatke za društveno povezivanje Buzz 9. veljače. Međutim, mnogim se vlasnicima računa besplatne Googleove elektroničke pošte Gmaila mogao dogoditi upravo takav ili sličan scenarij. Nije teško zamisliti koliko takvih nezgoda ima među, kako se procjenjuje, najmanje 31,2 milijuna korisnika...
Na američkom saveznom sudu u San Joseu u Kaliforniji prošle srijede uime neke Eve Hibnick s Floride zato su protiv tvrtke Google Inc. ugledne odvjetničke tvrtke iz San Francisca i Washingtona podigle skupnu tužbu zbog povrede privatnosti s nepoznatim iznosom zatražene odštete.
Googleove još nespretnije reakcije
Eric Schmidt, predsjednik Googleova odbora direktora i glavni operativac, odmah se korisnicima ispričao, ali avaj! Mlijeko se već bilo prolilo! Još je nespretnija bila, u pokušaju šaljiva, izjava Sergeja Brina da "ljudi ne bi trebali imati odnose koje bi morali tajiti".
Od 9. veljače Buzz je u nekoliko dana aktiviran svim korisnicima Gmaila kao “još jedan poštanski sandučić”. Ništa ne bi bilo sporno da taj novi program nije odmah vrednovao korisnikovu najfrekventniju komunikaciju i najčešće kontaktirane vlasnike računa na Gmailu automatski uključio kao “prijatelje”.
Kada bi korisnik u Buzzu nešto objavio, svi su “prijatelji” iz reakcija na takvu objavu mogli doznati jedni za druge. Eh, ali to nije uvijek najpraktičnije...
Provaljeni informatori, neželjeni promatrači
“Kako isključiti Buzz?” ubrzo je bilo jedno od najčešće postavljanih pitanja na forumima. Google nije smio očekivati da će baš svi koji to požele sami otkriti. Za one kojima to još nije uspjelo: isključuje se sitnopisanim linkom na dnu osnovnog prozora u Gmailu.
Sudska tužba protv Googlea poziva se na to da korisnici koji su pristali koristiti besplatnu uslugu elektroničke pošte time nisu automatski pristali da ih se uključi u društvene mreže. Onako kako je tvrtka svima proširila mogućnosti Gmaila, učinila je da se u nečiji internetski život uključe neželjeni promatrači, da se razotkriju informatori novinara istraživača, i preljubničke tajne koje su to trebale i ostati.
Facebook, za koji se ne bi moglo reći da idealno od nepoželjnih očiju skriva privatne podatke, istovremeno je odlučio postaviti nove prepreke za aplikacije koje bi u Facebook mogle biti postavljene sa skrivenom svrhom da "žanju" osobne podatke milijuna korisnika.
idiotizam