NOVI AUTOSTYLE

Rabljeni auti opet su jači od novih, provjerite kolika je ta razlika u eurima

Shutterstock
09.07.2024.
u 12:00

Rabljeni auti novopristigli u Hrvatsku ponovno su u većini te bolje pune državni proračun od novih vozila. Istovremeno, EU će povoljnije aute iz Kine opteretiti visokim carinama, pa ni oni više neće biti povoljni. Više o ovoj temi pročitajte u novom broju magazina AutoStyle koji sutra, 10. srpnja, dolazi na dar uz Večernji list

U postocima, naša lanjska inventura novca koji je u državnu blagajnu pristigao na temelju (na)plaćenog posebnog poreza na motorna vozila pokazala je veći skok u broju kupljenih vozila u odnosu na godinu prije. Razlika je tada bila malo veća od 33%, odnosno 38,7% bio je veći iznos obračunate trošarine. Sad, pak, analizirajući podatke za prvu trećinu godine, dolazimo do 19,2 posto bolje prodaje, novih i rabljenih automobila zajedno, te 18,9 posto većeg iznosa trošarine na njih. Nije tako velik skok kao onaj zabilježen s 2022. na 2023. godinu, no i dalje je to velik rast i brojčano za vozila na našim cestama i financijski u državnom proračunu. Konkretno, 56.215 vozila u našu državu unesenih u prva četiri mjeseca ove godine na temelju posebnog poreza na motorna vozila u proračun Republike Hrvatske donose 60.893.279 eura, kazuju podaci iz Carinske uprave. Od spomenutog se broja ovogodišnjih vozila 24.426 odnosi na nova, a njih 31.789 su rabljena i starodobna. Detaljniju analizu pročitajte u novom broju magazina AutoStyle koji u srijedu, 10. srpnja, dolazi na dar uz Večernji list.

Foto: VL

Otkrivamo i kako su otac i sin iz Valbandona još 2013. dobili prometnu dozvolu za električni automobil koji su sami složili – u vlastitom dvorištu. Također, donosimo sve prednosti i nedostake odlaska na more autocestom i državnom cestom. Nakon sezonskog poskupljenja, vozači koji preferiraju autocestu trebaju računati i na deset posto veće cestarine. Veće cijene vrijedit će do kraja rujna. Nažalost, nisu to jedine veće cijene o kojima ovih dana valja razmišljati. Europska unija uvodi veće carine na automobile proizvedene u Kini. Koje modele u Hrvatskoj ugrožavaju nove EU carine na kineske aute, te o kojim iznosima tu govorimo? Provjerite u srijedu u magazinu AutoStyle.

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije