Brutalno. Baš to je pravi naziv za novi Focus RS, koji je Ford predstavio uoči premijere u Ženevi. Pokreće ga četverocilindrični 2,3-litreni Ecoboost, isti onaj koji je početni agregat u novom Mustangu.
Pogon na sve kotače
Time je u povijest otišao 5-cilindarski turbobenzinski motor Volva koji je do sada pokretao RS (305 KS), a novi motor uz pomoć turbopunjača razvija 320 konjskih snaga i čak 420 Nm okretnog momenta.
Mjenjač je isključivo 6-stupanjski ručni, a snagu prenosi na sva četiri kotača. Uz pomoć naprednog sustava Dynamic Torque Vectoring moment se prenosi na prednje i stražnje kotače elektronski, pri čemu se straga može prenijeti do 70 posto momenta, a uz pomoć stražnje blokade diferencijala, kad je to potrebno, snagu može poslati na samo jedan kotač. Taj je sustav elektronički upravljan, a pomoću senzora očitava podatke o prianjanju kotača za podlogu 100 puta u sekundi. Službenih podataka o ubrzanju još nema, ali neslužbeno, do stotke će juriti za svega 4,5 sekundi, što bi bilo brže od ljutog njemačkog konkurenta VW Golf R-a, koji s mjesta do 100 km/h stiže za 4,8 sekundi.
Recaro sportska sjedala
Ostali konkurenti, poput Mercedesa A45 AMG, Audija RS3 i BMW-a M135i, stižu iz premium razreda. O kakvom se sportašu radi vidi se već prema izgledu koji je od “običnog” Focusa napravio pravog snagatora. Focus RS vozi na 19-colnim kotačima, a u unutrašnjosti su i sjedala Recaro te 8-inčni zaslon.
>> Ford Focus dobio je novu, 'astonmartinovsku' masku
>> Malen, ali dovoljno jak i agilan benzinski motor
Pusti kW i Nm, a svako auto iz kraja 90' je brže nego ova nova sa 70 kW više, sramota autoindustrije...