Češki kompakti

Redizajnirane Škode Scala i Kamiq dolaze uz digitalnu instrumentnu ploču, nove pakete opreme i unaprijeđene benzince

Foto: Škoda
1/7
08.08.2023.
u 11:16

Atraktivniji, tehnološki napredniji i sigurniji Škodini kompakti nudit će se uz blago izmjenjen dizajn i bolju sigurnosnu i multimedijsku opremu te tri TSI motora

Škoda je predstavila svoja dva redizajnirana modela, kompakt Scalu i kompaktni SUV Kamiq. Četiri godine nakon premijere Česi su na svoja dva modela nastala na MQB-A0 platformi koju dijele s VW Polom i T-Crossom, Seat Ibizom i Aronom te Škodom Fabijom, odradili klasično "zatezanje bora", bez prevelikih vanjskih dizajnerskih promjena, ali dovoljnih da postanu još atraktivniji i poželjniji.

Kod Scale je redizajnirana prednja rešetka te blago osvježeni prednji i stražnji dizajn branika, a najveća novost su uža svjetla koja sada dolaze i s Top LED Matrix tehnologijom, uz prednja LED svjetla s modulima koji podsjećaju na blokove leda. Proširen je i raspon kotača u veličinama od 16 do 18 cola. Scalino karakteristično produženo crno stražnje staklo koje se rasteže sve do redizajniranih stražnjih svjetala, ostaje dostupno kao opcija. Škoda nudi ukupno devet boja za novu Scalu i Kamiq, a dinamičnu verziju Monte Carlo tradicionalno karakteriziraju brojni crni akcenti.

Od predstavljanja Scala je isporučena u više od 230.000 primjeraka, dok je Kamiq još uspješniji i došao je do 351.000 kupaca. Na hrvatskom tržištu SUV Kamiq mnogo je uspješniji i redovno je već duže vrijeme druga najprodavanija Škoda, odmah nakon Octavije. I općenito je Kamiq najprodavaniji Škodin SUV na svijetu.

Novi Kamiq izgledom je još robusniji čemu pridonose novi odbojnici i difuzori sprijeda i straga, dok veća i uspravnija rešetka nadopunjuje snažan izgled ovog gradskog SUV automobila. Novo oblikovana Kamiqova karakteristična podijeljena prednja svjetla sada imaju nove proporcije. Gornje svjetlo je tanje nego prije i koristi četiri oštro iscrtana kristalna kamena koja naglašavaju osvježen izgled, a kao i Scala, Kamiq opcionalno dolazi uz Top LED Matrix tehnologiju s prepoznatljivim šesterokutnim LED modulima.

U oba modela bit će dostupno ukupno šest varijanti interijera u tri nove razine opreme Essence, Selection i sportskoj vrhunskoj verziji Monte Carlo. Osim toga dostupni će biti i posebni paketi, primjerice, tehnološki paket Assisted Drive koji među ostalim uključuje prilagodljivi tempomat (ACC) i Adaptivni Lane Assist.

Sigurnost je također poboljšana još višom razinom aktivne i pasivne sigurnosti pa su oba modela dobili maksimalnu ocjenu od pet zvjezdica na Euro NCAP testovima, a to se postiglo torzijski vrlo krutom karoserijom, opremljenosti do devet zračnih jastuka i širokom paletom naprednih sustavi pomoći vozaču.

Scala i Kamiq sada standardno imaju digitalnu instrumentnu ploču od osam inča, a s prilagodljivim virtualnim kokpitom od 10,25 inča dostupnim kao opcija. Samostojeći središnji zaslon osjetljiv na dodir sada ima najmanje dijagonalu od 8,25 inča. Ako kupac naruči opcijski navigacijski paket, zaslon mjeri 9,2 inča.

U ponudi motora će i dalje biti tri moderne TSI turbobenzinske opcije visoko učinkovite evo2 generacije. Očekivano, u ponudi više nema dizelaša, koji se pri predstavljanju oba modela 2019. godine još nudio, a kasnije je izašao iz ponude motorizacije.

Početni motor je 1.0 TSI trocilindrični agregat s 95 KS i ručnim 5-brzinskim mjenjačem. Slijedi 1.0 TSI sa 115 KS dostupan je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili 7-stupanjski DSG automatikom. Top ponuda motorizacije jest četverocilindrični 1,5 TSI sa 150 KS koji dolazi uz ACT sustav deaktivacije cilindara, koja automatski isključuje dva srednja cilindara kada njihova snaga nije potrebna, također dolazi uz 6-stupanjski ručni i DSG automatski mjenjač.

Cijene redizajniranih verzija još nisu poznate, a posljednja cijena za početni model Scale uz opremu Ambition i 1,0 TSI sa 110 KS u Hrvatskoj bila je 19.580 eura, a za Kamiq s 1,0 TSI sa 95 KS i Active opremom 18.412 eura.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije