Nakon predstavljanja redizajnirane četvrte generacije Audijevog kompaktnog modela A3, pa njegove sportske verzije S3 s 333 KS, Audi je objavio prve fotografije i tehničke podatke za top sportsku izvedbu RS3.
A proizvođač iz Ingolstadta predstavio ga je sa stilom, obaranjem rekorda na legendarnoj stazi u Nürburgringu. Novi RS3 je krug na najpoznatijoj trkaćoj stazi na svijetu odvozio za 7:33.123 minute, nadmašivši vrijeme BMW-a M2 za više od pet sekundi i tako postao najbrži kompaktni automobil na Nordschleifeu.
Zanimljivo, novi RS3 pokreće isti pogonski sklop kao i prethodnika, poznati 2,5-litreni TSI sa 400 KS i 500 Nm, no u odnosu na njega je krug na Nordschleifeu odvozio brže za 7 sekundi. Dakle, povećanja snage nije bilo, no Audijevi su inženjeri zato poboljšali ovjes i postavke vožnje. Audi je poboljšao razdjelnik okretnog momenta i varijabilni sustav raspodjele okretnog momenta te izvršio prilagodbe elektroničke kontrole stabilnosti i prilagodljivih amortizera. Zbog toga novi RS3 blaže podupravlja i preciznije skreće i vozi kroz zavoje te brže izlazi iz njih.
RS3 do stotke ubrzava za superbrzih 3,8 s, a najveća brzina je 290 km/h umjesto dosadašnjih 280 km/h (standardno dolazi uz ograničenje na 250 km/h). Za prijenos snage na sva četiri kotača je i dalje zadužen 7-stupanjski S-Tronic.
Redizajnirane su, dakako, obje karoserijske izvedbe - kompaktni Sportback i sedanski Limousine. Izgledaju mnogo sportskije nego ranije, a dolaze s većim i dinamičnijom šesterokutnom prepoznatljivom maskom s upečatljivim rubom uz rešetku s uzorkom romba.
Dominantna značajka prednjeg kraja je šesterokutni pojedinačni okvir s upečatljivim rubom. Ravniji i znatno širi nego prije, on naglašava dinamiku kompaktnog sportskog automobila svojom voluminoznom rešetkom s uzorkom romba. Tu su i dva nova funkcionalna usisnika zraka i tri otvora iznad prednjeg splitera. Nova je i grafika svjetala, uz redizajnirana LED glavna i dnevna svjetla, a uz opcijska Matrix LED svjetla kupci mogu birati tri različita dizajna dnevnih svjetala. Straga je novi difuzor i dvije još veće ispušne cijevi s crnim okvirima.
Ekspresivna vanjština naglašena je specifičnim RS vanjskim bojama Kyalami Green i Kemora Grey, novim metalik bojama Ascari Blue i Progressive Red te, po prvi put, Daytona Grey u mat boji.
I u unutrašnjosti, kojom dominiraju tamni tonovi boja, sve je prilagođeno performansama, s novim upravljačem, RS sportskim ili školjkastim sjedalima, karbonskim elementima i sportskim zaslonima.
RS3 na tržište stiže u listopadu, cijena u Hrvatskoj još nije poznata, no u Njemačkoj će trebati izdvojiti 66.000 eura za Sportback, odnosno 68.000 eura za limuzinsku verziju.