Njemačka, rodno mjesto automobila, ovih je dana dala zeleno svjetlo robotiziranim taksi vozilima. Njemačka se tako priprema postati prva velika svjetska gospodarska sila koja će legalizirati komercijalnu upotrebu potpuno autonomnog robotaksija, pobijedivši Sjedinjene Države i Kinu.
U zadnjih nekoliko tjedana Angele Merkel na kancelarskom mjestu, gornji dom njemačkog parlamenta pratio je svoje kolege u donjem domu u podržavanju značajnog zakona Merkeline vlade. Odluka je donesena jasnom većinom glasova, uz podsjećanje da je upravo iz Njemačke prvi automobil krenuo u svijet. Naime, kako navodi Fortune, jedan je parlamentarac usporedio ovaj trenutak s povijesnom vožnjom Berthe Benz 1888. godine, vožnjom koja je pokrenula moderno doba automobila.
- Danas smo na putu od kočije bez konja do automobila bez vozača. Impresivno, Njemačka je prva koja se usuđuje postaviti pravila na tom području - rekao je Winfried Hermann, državni ministar prometa za Baden-Württemberg.
Trenutačno se rješavaju neke formalnosti oko novog zakona, a stručnjaci procjenjuju da bi za nekoliko tjedana i ta faza trebala biti okončana. No, čini se da proizvođači automobila ne žure iskoristiti mogućnosti koje će im pružiti novi zakon. Razumljivo, jer s novim mogućnostima dolaze i novi troškovi i rizici.
Trenutačno samo Alphabetova podružnica Waymo ima aktivnu robotaksi flotu u Phoenixu. Iako se samovozeća vozila mogu uočiti i u njemačkim gradovima, poput Hamburga, za vožnju trebaju posebnu dozvolu, još uvijek imaju vozače spremne reagirati i nisu za komercijalnu upotrebu već voze u svrhu testiranja.
Vozila predviđena njemačkim zakonodavstvom sličnija su flotnim vozilima za prijevoz više putnika nego klasičnim osobnim automobilima. Zbog brojnih senzora i napredne tehnologije, ona bi bila preskupa za prosječnog kupca. Tehničko zapovjedno središte bit će zaduženo za daljinsko nadgledanje flote ako dođe do bilo kakvih problema. Očekuje se da će prve dozvole biti izdane za dostavljanje, primjerice hrane, a tek potom i za prijevoz putnika.
S obzirom na zabrinutost oko sigurnosti, njemački autoklub ADAC, najveći u Europi s 21 milijunom članova, prije izlaska robotiziranih taksi vozila na ceste želi vidjeti uvjet naveden u specifikacijama koji bi omogućio ukidanje dozvole za vozila čim u potpunosti ne ispune sve zahtjeve. Od većih proizvođača automobila, zasad je samo Volkswagen izrazio namjeru da pokrene komercijalni robotaksi servis. Temeljit će se na prilagođenoj izvedbi ID Buzz električnog minibusa, a planiran je za 2025. godinu.
VIDEO Spajaju se tradicija i budućnost, nastaje nova tvrtka Rimac Bugatti