Proizvođači automobila izvijestili su da im je prodaja u Sjedinjenim Američkim Državama pala po prvi put od kraja financijske krize 2009. godine, premda nastavak snažne prodaje kamiona i ostalih velikih vozila donekle ublažava taj pad.
Tri vodeće tvrtke na američkom tržištu - General Motors (GM), Ford i Toyota - redom su izvijestile o blagom padu prodaje u 2017. u usporedbi s prodajnim rekordima u 2016. Time je zaustavljen osmogodišnji rast ukupne prodaje automobila u najvećem svjetskom gospodarstvu. Lani je tako skliznula za 1,5 posto, na 17,23 milijuna, pokazali su podaci tvrtke Autodata.
Neprekinuti rast prodaje "rezultat je snažnog procvata potražnje koji je uslijedio nakon recesije, a koji se sada konačno ispuhao", komentirao je Tim Fleming, analitičar u Kelley Blue Booku. Unatoč slabijoj prodaji, analitičari napominju kako je prodaja više od 17 milijuna vozila i dalje vrlo velika. Američka industrija automobila također i dalje bilježi snažnu potražnju za većim vozilima, uključujući terence, odnosno SUV-ove, te kamionete i "crossover" modele.
Veća vozila sada zahvaćaju čak veće udjele na američkom tržištu od limuzina, čiji je udjel prema procjenama u tvrtki Kelley lani iznosio svega 36 posto, nasuprot 50 posto u 2012. godini. GM-ova prodaja lani je pala za 1,3 posto, na tri milijuna vozila. No, najveći je američki proizvođač istaknuo nastavak snažne potražnje u segmentu većih "crossover" vozila i kamiona, koja je pomogla podići prosječnu maloprodajnu cijenu za sva vozila na rekordnih 35.400 dolara u zadnjem mjesecu prošle godine.
Prodaja Fordovih vozila smanjena je za 1,1 posto u odnosu na 2016., na 2,6 milijuna, no Ford je izvijestio o neočekivanom porastu prodaje u prosincu, dijelom podržanom kontinuiranim uspjehom u segmentu kamioneta F-serije i ostalih većih vozila. Prosječna cijena najprodavanije F-serije dosegnula je 47.800 dolara, novu rekordnu razinu, što je obilježilo nevjerojatnu godinu za taj model, kazao je potpredsjednik Forda Mark LaNeve.
Toyota je izvijestila od padu prodaje u SAD-u za 0,6 posto, na 2,4 milijuna, no istaknula je snažnu prodaju popularnih Camry limuzina, RAV4 crossovera i SUV-ova. Iz Fiat Chryslera nisu objavili podatke za cijelu godinu, ali su u prosincu zabilježili pad prodaje za 11 posto, na 171.946. Prodaju im je pogodila slabija prodaja vozila rent-a-car kompanijama. Honda je pak za 0,2 posto povećala prodaju na američkom tržištu, prodavši 1,6 milijuna vozila lani. Nissan je lani također prodao 1,6 milijuna vozila, što je povećanje od 1,9 posto u odnosu na godinu ranije.
Pogledajte i galeriju: Evo u kakvim se moćnim automobilima voze nogometaši