PROMO

Hrvatske autoceste savjetuju: Vozim odgovorno – stižem sigurno!

Snijeg
Foto: Goran Kovačić/Pixsell
1/4
20.12.2019.
u 08:00

Ledena kiša, bura, magla i snijeg nisu prijatelji vozača, ali uz zimsku opremu, tehnički ispravno vozilo i odgovornu vožnju, vaše putovanje će proteći u najboljem redu.

Dolazi nam zima, a sa zimom i zimski uvjeti na cesti, kada je kolnik prekriven snijegom ili kada je na kolniku poledica, pa je u tom periodu propisano obavezno korištenje zimske opreme na zimskim dionicama javnih cesta. Stoga se u periodu od 15. studenoga tekuće godine do 15. travnja iduće godine obvezna uporaba zimske opreme odnosi na sve vrste motornih vozila, osim vozila oružanih snaga Republike Hrvatske.

Zimska oprema motornih vozila čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tona su četiri zimske gume (M+S) ili četiri ljetne gume s najmanjom dubinom profila od 4 mm i s lancima za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače.

Ali uz zimsku opremu i tehnički ispravno vozilo, potrebno je prilagoditi vožnju zimskim uvjetima, jer se time znatno doprinosi sigurnosti svih sudionika prometa. Kako bi sigurno stigli na vaše odredište predlažemo vam sedam savjeta za vožnju u zimskim uvjetima.

Foto: Kristina Štedul Fabac/PIXSELL

SEDAM SAVJETA ZA VOŽNJU U ZIMSKIM UVJETIMA

PROMETNA SIGNALIZACIJA – u vožnji je potrebno stalno pratiti prometnu signalizaciju (statičku i dinamičku) te poštivati istu, a sve kako bi na vrijeme vožnju prilagodili uvjetima na cesti i očuvali sigurnost prometa cestom.

RALICA – ukoliko naiđete na ralicu, preporučljivo je voziti iza ralice i ne pretjecati ju. Kod obilnijih padalina na autocesti ralice rade u tzv. baterijskoj formaciji (dvije ralice u jednom smjeru) i nije ih moguće pretjecati. Ne zaboravite održavati siguran razmak do ralice i budite strpljivi; ralice su tu zbog vaše sigurnosti!

MOSTOVI I VIJADUKTI – obratite posebnu pozornost prilikom prelaska preko mostova i vijadukata na autocesti, obzirom da se ti objekti zbog mikroklimatskih uvjeta brže pothlađuju, stoga je prilikom prelaska preko njih u zimskim uvjetima potrebno prilagoditi brzinu.

Foto: Ivica Galović/Pixsell

MAGLA – u vožnji po magli uključite zadnja i prednja svjetla za maglu (ukoliko vozilo ima prednja svjetla za maglu) ili kratka svjetla. Vozite bliže desnom rubu kolnika, smanjite brzinu, izbjegavajte naglo kočenje i održavajte razmak do vozila ispred.

BURA – vozač prilikom udara bure mora biti maksimalno usredotočen na vožnju, prilagoditi brzinu kretanja uvjetima na kolniku i upravljati vozilom odmjerenim pokretima. Kada udar bure baci vozilo na stranu, vozač mora laganom korekcijom volana ispraviti vozilo, jer se u slučaju naglog okretanja volana izaziva „s“ efekt i automobil krivuda po kolniku. Ukoliko planirate putovati na dionicama na kojima su mogući snažni udari bure, nije preporučljivo prevoziti teret na krovu automobila!

VODENI KLIN - pojava koja se događa kod brze vožnje po kolniku prekrivenim slojem vode, prilikom koje kotač potpuno gubi kontakt s kolnikom, te automobil počinje „skijati na vodi“. Osjetite li da automobil „skija”, postepeno smanjite brzinu i izbjegavajte naglo kočenje jer ono dovodi do blokiranja prednjih kotača.

KOČENJE –zbog slabijeg prianjanja kotača na kolnik zaustavni put u zimskim uvjetima može biti i deset puta duži od onog pri vožnji u uvjetima suhog kolnika, stoga kočite ranije. Kada osjetite pulsiranje papučice kočnice uslijed kočenja s ABS-om, nemojte popuštati već zadržite jednak pritisak na papučicu. Prije vožnje provjerite jesu li svi sustavi kontrole stabilnosti (ABS, ESP, itd..) na vašem vozilu uključeni.

Sretan put te ugodnu vožnju žele vam Hrvatske autoceste.

Foto: Shutterstock

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije