Ima li nade za opstanak konvencionalnih motora s unutarnjim izgaranjem nakon lanjske radikalne odluke Europske unije o zabrani prodaje benzinskih, dizelskih, ali i hibridnih automobila i kombija na europskom tlu od 2035. godine?
Prema mišljenju šefova najvećih grupacija proizvođača automobila - ima, no pitanje je hoće li političari koji zagovaraju ekologiju popustiti.
Novi šef VW grupe Oliver Blume, koji je u rujnu na čelu najvećeg europskog proizvođača automobila zamijenio Herberta Diessa, za razliku od svog prethodnika ne misli baš sve karte baciti na elektrifikaciju.
- Naša strategija je zasad na tržištu zadržati motore s unutarnjim izgaranjem, jer su vrlo popularni u mnogim regijama svijeta. U isto vrijeme povećavamo interes i prodaju potpuno električnih modela - kazao je Blume za njemački AMS, prenosi Focus.de.
Blume je pobornik e-goriva, sintetičkih goriva koja ne sadrže fosilna goriva nego nastaju korištenjem ugljičnog dioksida ili ugljičnog monoksida iz okoliša koji se kombinira s vodikom i ono što je najbitnije, CO2 su neutralna.
- Benzinski motori mogu raditi s e-gorivom gotovo bez emisije CO2. Na taj način sva vozila mogu dati svoj doprinos smanjenju CO2 – bez obzira na vrstu pogona. Osim toga, kao derivat vodika, e-goriva se mogu izvrsno miješati s fosilnim gorivima. A svaki dodani postotak je doprinos zaštiti klime - kaže Blume.
Zasad je veliki problem e-goriva njihova visoka proizvodna cijena, no uz masovnu proizvodnju mogla bi doći na razinu fosilnih goriva, a Porsche i Siemens ulažu velika sredstva u razvoj proizvodnje tog tipa goriva gradeći prvu veliku tvornicu u Čileu.
- Ponekad se stječe dojam da postoji sukob između elektromobilnosti i sintetičkih goriva. U svijetu već postoji 1,3 milijarde vozila. To je jaka, suluda brojka, a mi ćemo te automobile imati na tržištu sljedećih 30 ili 50 godina. Ne radi se o zaustavljanju registracija automobila s motorom s unutarnjim izgaranjem 2035. Još uvijek ćemo imati sve te automobile na našim cestama i trebamo rješenje - rekao je Blume.
Nije Blume usamljen u svom mišljenju, ranije je već šef Stellantisa Carlos Tavares, koji u svom portfelju ima Peugeot, Fiat, Opel, Citroen, Jeep i Chrysler, rekao da se e-mobilnost prvenstveno forsira politički i da smatra kako se nade koje se polažu u stvarno smanjenje emisija neće ispuniti.
I najveći proizvođač automobila na svijetu, japanska Toyota, ne misli odustati od razvoja termičkih motora, pogotovo benzinsko-električnih hibrida s kojima su lideri na tržištu.
Dakako, nije europsko tržište jedino i naravno da će za druga tržišta globalni proizvođači i dalje proizvoditi aute s konvencionalnim motorima, no svi se nekako nadaju da će se odluka Europske unije o njihovoj zabrani od 2035. prolongirati.
No, i u EU postoje sumnje u mogućnost provedbe odluke o zabrani benzinaca i dizelaša od 2035. Povjerenik EU za unutarnje tržište Thierry Breton upozorava da bi prelazak na čistu električnu mobilnost uništio više od 600.000 radnih mjesta. Osim toga, Europa je iznimno ovisna o sirovinama iz Azije, posebice Kine, a u slučaju masovnijeg prelaska na e-automobile bilo bi potrebno do 25% više električne energije, a njezina proizvodnja plinom ili ugljenom s klimatskog gledišta nema smisla.
Benzinci i dizelaši imaju potencijala, treba samo nastaviti s pronalaskom kvalitetnih filtera koji štite od zagađenja okoliša, a pored toga treba razvijati proizvodnju benzina i dizela iz biljaka a ne vađenjem nafte iz zemlje. Ključ je u tome da treba posaditi puno više drveća nego sada, drvo je jedini besplatni uređaj koji sam pretvara CO2 u kisik. Naravno da treba nastaviti ulagati u solarnu i vjetro energiju, to je potpuno čista i besplatna energija, a onda u kombinaciji nekog malog benzinskog i elektro motora moći će se napraviti jeftin i dobar auto koji će imati veliki domet a malu potrošnju. Već ima zanimljivih hibrida ali može se to još bolje napraviti. Elon Musk Mate Rimac i slična ekipa imaju velike ideje i vizije, ali za običan narod nema potrebe za toliko elektronike i toliko skupoće.