TEHNIKA

Serijski auti već se mogu sami prestrojavati

Mercedes E-klase
Foto: Daimler
15.01.2016.
u 12:00

Nova E-klasa opremljena je inovativnim sustavom koji automobilu omogućava da automatski obavi promjenu voznog traka

Njemački Mercedes jedan je od predvodnika u sigurnosnim tehničkim rješenjima u automobilskoj industriji. U Mercedesov je model ugrađen prvi serijski ESP sustav (sustav elektroničke stabilnosti), a danas intenzivno ulažu u razvoj autonomne vožnje u konceptima poput F 015 Luxury in Motion, ali i na testiranjima autonomnog kamiona Actros.

Pomoć kamera i radara

Korak prema autonomnoj vožnji je i sustav aktivne pomoći za promjenu voznog traka, koji će biti dostupan u novoj E-klasi. Nova generacija Mercedesove limuzine više srednje klase premijerno je pokazana na Salonu automobila u Detroitu.

Sustav je dio Driving Assistance paketa opreme, koji se doplaćuje, a temelji se na radaru i kameri. Sustav sam automatski obavlja promjenu voznog traka kada se ispune određeni uvjeti. Prije svega mora biti aktiviran sustav pilotirani upravljač kako bi automatski mogao skrenuti u drugi trak.

Drugi je uvjet da je pokazivač smjera uključen najmanje dvije sekunde. Tek nakon toga sustav s pomoću kamera i radara provjerava cjelokupnu situaciju u okolini automobila te utvrđuje može li se na siguran način obaviti prestrojavanje. Provjerava da nema vozila pokraj, iza ili ispred automobila u ciljanom voznom traku i tek kada utvrdi da se manevar može obaviti unutar tri sekunde počinje automatsko prestrojavanje. Postoji još nekoliko uvjeta za pokretanje sustava. Jedan od njih je da se E-klasa kreće prometnicom s više prometnih trakova, što prepoznaje navigacijski sustav ugrađen u automobilu. Nadalje, vozilo se u tom trenutku mora nalaziti u traku prometnice s više trakova, što prepoznaje kamera.

Komforno i u gužvi

Kako bi se sustav uopće mogao uključiti i izvesti automatsko prestrojavanje, E-klasa se mora kretati brzinom između 80 i 180 km/h. Ovaj sustav djeluje u koordinaciji s čitavim nizom sustava koji se već serijski ugrađuju u Mercedesove automobile, poput aktivnog sustava asistencije o automobilu u mrtvom kutu, koji koči i sprečava prestrojavanje ako utvrdi da to nije sigurno.

Nova E-klasa još je više prilagođena željama kupaca u poslovnom segmentu. S pomoću brojnih inovacija i sustava koji pomažu vozaču i vožnju čine komfornijom, nema gubitka užitka u vožnji. Čak i na cestama gdje je velika gužva, Drive pilot sustav i sustav aktivne promjene voznog traka pomažu vozaču da što lakše i jednostavnije upravlja automobilom rekao je Thomas Weber, član Upravnog odbora Daimler AG-a.

>> Glasovne naredbe vozača Volva: Otključaj vrata, uključi grijanje i upali svjetla!

Komentara 3

MA
maddog
12:17 15.01.2016.

dok on to sve preračuna stigneš na odredište a da nisi nikoga pretekao!!

PU
pulizg
12:17 15.01.2016.

ajd hvala bogu da bu i moja zena jos malo mogla vozit

KU
kupatilo
16:06 15.01.2016.

glupost.Nama u RH takav netreba.A da imamo ceste sa puno traka jos manje bi trebalo jer guzve su samo tamo gdje je jedna traka il dvi a naseljena mjesta.Al mogli bi nasi prestavnici vlasti takva nabaviti ako vec nisu.Nek se zna koje ko kod nas.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije