Istraživanje koje je na uzorku od 1000 britanskih vozača povodom Tjedna sigurnosti provela tvrtka JCT600 pokazala je kako današnji vozači šokantno malo znaju o funkcioniranju i održavanju automobila koje posjeduju.
Ne znaju što znače ‘lampice’
Na uzbunu najglasnije poziva odgovor na pitanje što znači na instrumentnoj ploči upaljen signal upozorenja na problem s kočnicama. Čak 63 posto vozača, naime, ne zna odgovor na to pitanje. Njih 4,2 posto misli da taj znak govori da treba pritisnuti kočnicu, 6,5 posto u toj bi situaciji restartalo motor automobila, a njih 17,4% dolilo bi ulje. 1,3 posto ispitanika misli da im taj signal kazuje kako trebaju normalno nastaviti s putovanjem.
Vozače, vlasnike vozila pitali su i znaju li kako se provjerava razina ulja u motoru i koliko puta godišnje oni sami - ili netko drugi umjesto njih - provjeri pritisak u gumama njihova automobila. I odgovori na ova pitanja pokazuju da vozači ne znaju kako bi se izborili s osnovnim radnjama za sigurno korištenje vozila.
Muškarci češće u servis
Jedan od četiri vozača ne zna kako se provjerava razina ulja. Gotovo svaki drugi vozač (45%) ne zna kako se provjerava dubina utora na gumama automobila. Pokazano (ne)znanje bitno se razlikuje ovisno o dobi i spolu ispitanika. Vozači stari između 18 i 24 godine najrjeđe su znali koliki bi pritisak trebao biti u gumama njihova automobila, a najslabije su znanje pokazali i kod pitanja o provjeri razine ulja. Za održavanje vozila i njihove sigurnosti oni očito najmanje mare. Vozači stariji od 55 godina najčešće su znali koliko pritisak im treba biti u gumama (50.15%) i kako provjeriti razinu ulja (83.28%). Usporedba po spolu pokazala je da muškarci automobil voze na servis češće nego žene, ali pritisak u gumama kontroliraju rjeđe. Preporučeni pritisak guma zna dvostruko više muškaraca od žena (58.97% vs 31.84%), a više muškaraca zna i kako provjeriti dubinu utora na gumama (67.42% vs 43.3%) te kako provjeriti razinu ulja (87.63% vs 63.69%).
>> Istraživanje definiralo sedam različitih tipova vozača
>> Starijima se zdravlje pogorša kada prestanu voziti
Vozite s napumpanim gumama ispravnog profila dubine veće od propisane te neka gume ne budu starije od pet godina . Kočnice kontrolirajte na valjcima i neka to provjeri stručna osoba ,a servise i održavanje povjerite istom mehaničaru od povjerenja . Signalizacija također mora biti besprijekorna kao gotovo i sve funkcionalno na vozilu te se takvim vozilom rado koristite . Vjerujte mi to je manji trošak od opasnosti i mogučih neželjenih posljedica koje mogu usljediti nemarom .