ZNANJE VOZAČA

Šest od deset vozača ne zna prepoznati problem s kočnicama

kočnica
Foto: Marijan Sušenj/Pixsell
11.02.2016.
u 19:00

Na uzbunu najglasnije poziva odgovor na pitanje što znači na instrumentnoj ploči upaljen signal upozorenja na problem s kočnicama

Istraživanje koje je na uzorku od 1000 britanskih vozača povodom Tjedna sigurnosti provela tvrtka JCT600 pokazala je kako današnji vozači šokantno malo znaju o funkcioniranju i održavanju automobila koje posjeduju.

Ne znaju što znače ‘lampice’

Na uzbunu najglasnije poziva odgovor na pitanje što znači na instrumentnoj ploči upaljen signal upozorenja na problem s kočnicama. Čak 63 posto vozača, naime, ne zna odgovor na to pitanje. Njih 4,2 posto misli da taj znak govori da treba pritisnuti kočnicu, 6,5 posto u toj bi situaciji restartalo motor automobila, a njih 17,4% dolilo bi ulje. 1,3 posto ispitanika misli da im taj signal kazuje kako trebaju normalno nastaviti s putovanjem.

Vozače, vlasnike vozila pitali su i znaju li kako se provjerava razina ulja u motoru i koliko puta godišnje oni sami - ili netko drugi umjesto njih - provjeri pritisak u gumama njihova automobila. I odgovori na ova pitanja pokazuju da vozači ne znaju kako bi se izborili s osnovnim radnjama za sigurno korištenje vozila.

Muškarci češće u servis

Jedan od četiri vozača ne zna kako se provjerava razina ulja. Gotovo svaki drugi vozač (45%) ne zna kako se provjerava dubina utora na gumama automobila. Pokazano (ne)znanje bitno se razlikuje ovisno o dobi i spolu ispitanika. Vozači stari između 18 i 24 godine najrjeđe su znali koliki bi pritisak trebao biti u gumama njihova automobila, a najslabije su znanje pokazali i kod pitanja o provjeri razine ulja. Za održavanje vozila i njihove sigurnosti oni očito najmanje mare. Vozači stariji od 55 godina najčešće su znali koliko pritisak im treba biti u gumama (50.15%) i kako provjeriti razinu ulja (83.28%). Usporedba po spolu pokazala je da muškarci automobil voze na servis češće nego žene, ali pritisak u gumama kontroliraju rjeđe. Preporučeni pritisak guma zna dvostruko više muškaraca od žena (58.97% vs 31.84%), a više muškaraca zna i kako provjeriti dubinu utora na gumama (67.42% vs 43.3%) te kako provjeriti razinu ulja (87.63% vs 63.69%).

>> Istraživanje definiralo sedam različitih tipova vozača

>> Starijima se zdravlje pogorša kada prestanu voziti

Komentara 8

Avatar comparator
comparator
19:31 11.02.2016.

Vozite s napumpanim gumama ispravnog profila dubine veće od propisane te neka gume ne budu starije od pet godina . Kočnice kontrolirajte na valjcima i neka to provjeri stručna osoba ,a servise i održavanje povjerite istom mehaničaru od povjerenja . Signalizacija također mora biti besprijekorna kao gotovo i sve funkcionalno na vozilu te se takvim vozilom rado koristite . Vjerujte mi to je manji trošak od opasnosti i mogučih neželjenih posljedica koje mogu usljediti nemarom .

Avatar Ironman0105
Ironman0105
06:46 13.02.2016.

a zakaj bi ja kao vozac trebao znati prepoznati bilo kakve probleme? Za to postoje automehanicari, i jednom npr svaka 3 mjeseca odvezes auto u radionu i oni sve pregledaju i poprave....Zakaj bi se ja uopce zamarao s diskovima, bubnjevima, getribama i slicno????

AA
aabbcc
10:16 15.02.2016.

upaljen signal .. s kočnicama__ to znaci da ste konacno presli oko 100 000 km, a one druge 43 lampice znace nesto drugo ako rade.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije