Rekordan popust od 291.659 kuna ponudio je zastupnik BMW-a tvrtka Tomić&Co prošlog tjedna na svojoj internetskoj stranici na BMW 635d Coupe. Automobil koji je prema cjeniku stajao 990.848 kuna prodavao se za 699.189 kuna. Ali, ako ste se zagrijali za kupnju, moramo vas razočarati jer je “bembura” prodana.
Pražnjenja skladišta
Kao i većina ostalih modela na koje je popust bio veći od 20 posto. Ali, još se uvijek nudi BMW X5 30d uz 136.510 kuna popusta. Takvi veliki popusti, osim uobičajenog siječanjskog pražnjenja skladišta, rezultat su novih propisa prema kojima poduzetnici više ne mogu odbijati PDV pri kupnji osobnog automobila na iznos veći od 400.000 kuna nabavne vrijednosti.
Do sada su poduzetnici na osobne automobile na iznos veći od 400 tisuća kuna mogli odbiti 30 posto PDV-a. Na iznos do 400.000 kuna i dalje će moći odbiti 70 posto PDV-a. U praksi se ne radi o značajnijem poskupljenju, pogotovo ako se gleda iz kuta “običnog” građanina koji i na najeftiniji auto mora platiti puni iznos PDV-a (23 posto). Primjerice, za automobil koji stoji 800.000 kuna poduzetnik je do Nove godine bio porezno opterećen s 11,5 posto PDV-a, a danas s 14,95 posto.
Pitali smo zastupnike skupih automobila što misle o odluci države da više ne potiče automobilsku luksuznu osobnu potrošnju naših poduzetnika, kako će se to odraziti na njihovu prodaju i hoće li zbog toga sniziti cijene svojih skupljih automobila.
– Tržište skupih automobila već se 2009. drastično smanjilo. Povećanje cijena će, naravno, negativno utjecati pa je nužan dalji pad, ali utjecaji na cjelokupno tržište neće biti značajni – kaže Franz Lohninger, član uprave zastupnika VW grupacije, P. Z. Auta.
U zastupništvu Jaguara kažu da je to još jedna od kratkovidnih financijskih mjera koja sigurno neće pozitivno utjecati na tržište i na poticanje potrošnje.
– Mnoge tvrtke, koje čine 90 posto tržišta premium segmenta, će sigurno pričekati povoljnije ekonomsko okruženje – kaže Maja Juras iz Grand Auta, zastupnika Jaguara, koji trenutačno nude popuste na modele iz 2009.
Branislava Malvić, glasnogovornica zastupnika Mercedesa, tvrtke Euroline, drži da je taj potez države ozbiljan faktor destabiliziranja automobilskog tržišta i predviđaju slabiju potražnju za luksuznim vozilima.
Konkretna rješenja
A Agim Skura iz Autocemmercea, zastupnika Ferrarija i Maseratija, nudi konkretna rješenja.
– Držimo da sve poduzete “akcije” nemaju cilj povećanje broja prodanih automobila, a samim time ni smanjivanje prosjeka starosti automobila. Trebalo bi smanjiti trošarine na vozila do 100.000 kuna, namete na vozila koji ispuštaju manje od 150 g/km C02, uvesti povrat trošarine i PDV-a za vozila koja se izvoze iz Hrvatske i naknadu od minimalno 7500 kuna za svakog vlasnika vozila koji odjavi i reciklira vozilo starije od devet godina – kaže Skura.
P anaravno da će ti dat popust na \"novi auto\", koji je stvarno novi - samo ima jednu malu manu pri prodaju i budućnosti - u godini proizvodnje mu piše 2008 ili 2009 - što je u segmentu takvih vozila - točno 30 ili 40% dolje. hehe