Osim zbog jeftinijeg popravka zubi, stranci bi nakon punopravnog ulaska Hrvatske u Europsku uniju u našu zemlju mogli početi dolaziti i zbog jeftinijeg polaganja vožnje u auto-školama. Uvjeren je u to predsjednik Hrvatske udruge auto-škola Nikola Vidaković iz Rovinja koji je prije nekoliko dana dobio sličan upit.
– Jedan Talijan došao je u Hrvatsku popraviti zube i usput se raspitati koliko bi ga stajalo polaganje vožnje. Pokazali smo mu cjenike i izračunao je da bi ga u konačnici u Hrvatskoj svi ispiti i sati stajali gotovo 1200 eura jeftinije nego u Italiji. No, sada još kod nas ne može polagati jer bi za to trebao imati radnu dozvolu za Hrvatsku, ali to će se promijeniti kada uđemo u EU – objasnio nam je Vidaković.
Siguran je, kaže, da će tu prednost povoljnijih auto-škola iskoristiti mnogi ljudi iz područja koja gravitiraju Hrvatskoj, a idealna prilika bi im bila uzeti malo dulji godišnji i to riješiti u našoj zemlji. U idealnim uvjetima svi potrebni ispiti i sati vožnje do polaganja mogu se riješiti u mjesec i pol do dva mjeseca.
– Kod nas sat vožnje stoji samo 115 kuna, dok u zemljama poput Italije, Njemačke ili Švicarske sat vožnje stoji od 35 do 50 eura, ovisno o dijelu dana u kojem polažete, jer je, recimo, vožnja u večernjim satima skuplja nego tijekom dana – nastavio je Vidaković te dodao kako u zemljama poput Švicarske ili Skandinavije sva procedura do polaganja vožnje može stajati i do 3500 eura, dok u Hrvatskoj stoji oko 7500 kuna, dakle oko tisuću eura.
S druge strane, zemlje EU nude neke pogodnosti koje zbog naših zakonskih propisa nisu moguće, primjerice popuste studentima ili polaganje prometnih propisa bez slušanja predavanja u auto-školama ili čak polaganje vožnje bez sati vožnje u auto-školama.
Pitanje je i do kada će naše auto-škole moći nastaviti raditi po cijenama po kojima sada rade, jer od kada su one utvrđene cijene goriva su, primjerice, narasle gotovo 100 posto.
– Zato predlažemo državi da se za polaganje vožnje uvede međustopa na PDV od 10 posto, kako cijene ne bi rasle za korisnike – zaključuje Vidaković.