Tesla je ubrzao prema gornjem dijelu ljestvice, zauzevši 'pole position' kao najvrjednija automobilska marka na svijetu, a vrijednost tog brenda porasla je za 44%, na 66,2 milijarde dolara, prema novom izvješću vodeće konzultantske tvrtke za procjenu vrijednosti marke, Brand Finance. To ga prvi put čini najvrjednijom svjetskom markom automobila, a ujedno je ovo prvi put da je marka koja ne proizvodi motore s unutarnjim izgaranjem na vrhu globalne ljestvice.
Svake godine vodeća konzultantska tvrtka za vrednovanje robnih marki Brand Finance testira 5000 najvećih marki i objavljuje preko 100 izvješća, rangirajući robne marke u svim sektorima i zemljama. Najvrjedniji i najjači svjetski brendovi automobilske industrije uključeni su u godišnju ljestvicu Brand Finance Automotive Industry 2023. Marka Tesla sada ima više od pet puta veću vrijednost nego što je imala prije pandemije, prestigavši prošlogodišnjeg lidera, marku Mercedes-Benz čija je vrijednost pala za 3% na 58,8 milijardi dolara te lani drugoplasiranu Toyotu (vrijednost marke pala je za 18% na 52,5 milijardi dolara).
Kineska marka Sokon – čija je vrijednost više nego udvostručena na 739 milijuna USD - najbrže je rastuća marka automobila nakon uspješne 2022. godine u kojoj je na godišnjoj razini prodala 21% više vozila. Poboljšale su se i prognoze za ovu marku, što je dodatno povećalo njezinu vrijednost. Sokon je sada 123% snažniji.
Osim izračunavanja vrijednosti robne marke, Brand Finance također određuje relativnu snagu robnih marki uravnoteženom tablicom rezultata mjernih podataka koji procjenjuju marketinška ulaganja, kapital dionika i poslovne rezultate. U skladu s normom ISO 20671, procjena vlasničkog kapitala dionika Brand Financea uključuje izvorne podatke o istraživanju tržišta više od 100.000 ispitanika u 38 zemalja i u 31 sektoru. Ferrari – čija je vrijednost pala za 8% na 7.4 milijarde dolara - ponovno je najjača automobilska marka s ocjenom indeksa snage marke od 90.7 i ocjenom marke AAA+. Unatoč smanjenju vrijednosti brenda, Ferrari je imao snažne financijske rezultate 2022. godine. Smanjenje vrijednosti marke u dolarima uzrokovano je nepovoljnim deviznim kretanjima i zabrinutošću u vezi s budućim zahtjevima za financiranje.
Kao dio svoje analize, Brand Finance procjenjuje ulogu koju određeni atributi marke igraju u njezinoj ukupnoj vrijednosti. Atribut čiji značaj ubrzano raste je održivost. Brand Finance procjenjuje koliko se određene marke percipiraju održivim. Tesla ima najveću ocjenu percepcije održivosti (5,43 od 10) i vrijednost (17,8 milijardi USD). Tesla je poznat kao pionir EV-a i baterijske tehnologije koja pomaže prijelazu na ekonomiju s nižim emisijama ugljika. Ta se slika očito prenijela na percepcije globalnih potrošača.
Među prva tri mjesta na ljestvici najvrjednijih svjetskih marki guma u 2023. godini, pak, nije bilo pomaka. Michelin je ostao na prvom mjestu šestu godinu zaredom. Njegova vrijednost marke porasla je za 2% na 7,9 milijardi dolara. Slijede ga Bridgestone (vrijednost marke pala za 1% na 7 milijardi USD) na drugom mjestu, te Continental (vrijednost marke pala je za 3% na 4,1 milijardu USD) na trećem mjestu. Osim što je najvrjednija marka guma, Michelin je ujedno i najjači, s ocjenom indeksa snage marke od 88,1 od 100, s odgovarajućom ocjenom AAA. Kineska marka Sailun najbrže je rastuća marka gume (vrijednost marke porasla je za 6% na 7 milijuna dolara). U 2022. godini Sailun je nakon deset godina razvoja predstavio svoje gume EcoPoint3, održivije i pristupačnije rješenje za proizvođače automobila, što je jako utjecalo na rast vrijednosti Sailunova brenda.
VIDEO Austrijanac unajmio auto na jedan dan i dobio račun od čak 150.000 eura
Koja je marka po redu u Americi Tesla?