Američki proizvođač električnih automobila Tesla mogao bi se uskoro naći u problemima i promijeniti naziv softvera za pomoć u vožnji. Riječ je o o softveru pod nazivom ''autopilot''.
Dvije udruge za zaštitu potrošača pozvale su Saveznu trgovinsku komisiju da provede istragu te tvrde da naziv autopilot ''zavarava i obmanjuje''.
– Teslina marketinška i oglašivačka praksa, u kombinaciji s javnim izjavama Elona Muska, učinila je razumnim da vlasnici Tesle pomisle – ili djeluju prema tom uvjerenju – da je Tesla s autopilotom autonomno vozilo sposobno za samostalnu vožnju – stoji u pismu koje su poslale udruge Centar za automobilsku sigurnost i Consumer Watchdog.
Mali broj vozača koji se koriste ovim softverom povezan je s nesrećama, piše BBC. Dodaju kako je Nacionalni odbor za sigurnost prijevoza utvrdio da se je vjerojatan uzrok tragične nesreće na Floridi bila ''nepažnja vozača zbog prevelikog oslanjanja na automatizaciju vozila''.
Odbor je utvrdio da je način na koji se vozač koristio sustavom upozorio na to da se ljudi previše oslanjanju na automatizaciju i da postoji nedostatak razumijevanja ograničenja sustava.
Tesla kaže kako povratne informacije korisnika pokazuju ''jasno razumijevanje'' autopilota te kako se njime pravilno koristiti. Proizvođač upućuje vozače da obje ruke drže na volanu te da gledaju cestu tijekom vožnje s pomoću autopilota.
Podsjećamo, dvoje tinejdžera poginulo je u nesreći na Floridi nakon što se Teslin Model S zabio u zid i zapalio.
taj teslin autopilot se pouzda u gps sustav koji se malo potpomaže sa radarom, kamerama i ultrazvukom. a gps je dobar za neko navigiranje, ali nikak ne za precizno navođenje. pa ni autopiloti na avionima ne koriste gps za primarno navođenje nego samo ko backup sustav u slučaju kvara ADF-a, VOR-a i GNSS-a. znači avioni koriste 4 neovisna sustava navigacije i još uvijek pilot mora biti na tim svim budan tokom cijelog leta. i sad se našel pametni Elon da pokaže kak se to dela. daleko smo mi još od autonomne vožnje automobila.