Predsjednik uprave HT-a

Tomašković na "Digital Takeoveru": Hrvatskoj treba više ambicioznosti

Davor Tomašković
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
1/3
13.03.2018.
u 16:02

Regionalna konferencija drugu godinu za redom u organizaciji medijske kuće Styrie i dnevnog lista 24sata okupilai više od tisuću domaćih i stranih sudionika iz raznih industrija.

Hrvatska u digitalnoj transformaciji i tehnološkom razvoju nije tako loša kako se ponekad čini, što potvrđuju brojni primjeri inovativnih ideja i proizvoda, no treba više ambicioznosti, poručio je u utorak s konferencije "Digital Takeover" predsjednik Uprave Hrvatskog telekoma (HT) Davor Tomašković.

Ta je cjelodnevna regionalna konferencija drugu godinu za redom u organizaciji medijske kuće Styrie i dnevnog lista 24sata, u potpunosti popunila četiri kata i nekoliko kino dvorana Cinestara u zagrebačkom Branimir centru, okupivši više od tisuću domaćih i stranih sudionika iz raznih industrija. Među njima su stručnjaci-predavači koji su većinom govorili o važnosti educiranja i primjene digitalne transformacije te potencijalu tehnologije za budućnost poslovanja i života uopće.

Naglasivši da je digitalizacija i digitalna transformacija važna te da nosi napredak i prilike za bolji život i rast gospodarstva u Hrvatskoj, Tomašković iz HT-a je kazao da Hrvatska, unatoč čestim kritikama da stoji loše, zahvaljujući pojedincima i investicijama ipak u tehnološkom gospodarstvu ne stoji tako, te da je to važno za ekonomiju i budućnost, jer stvara nova radna mjesta i doprinosi porastu BDP-a.

"Kada bi se u idućih sedam digitalizacija poslovanja ubrzala za 10 posto godišnje, BDP bi po stanovniku bio veći za 11 posto. Približili bismo se EU-ovom prosjeku za 4 postotna poena i osigurali 120 tisuća novih radnih mjesta godišnje. Za tako nešto trebamo osjetljiv regulatorni okvir, koji nas gura naprijed i poticaje za nove vještine generacije o kojoj ovisi naš daljnji napredak", naglasio je Tomašković.

Davor Tomašković
1/6

Iznio je da u Hrvatskoj pred digitalnom transformacijom i telekomima koji ju predvode stoje još jake prepreke, poput najskupljih radio frekvencija u Europi, 38 parafiskalnih nameta za investicije u infrastrukturu te razne komplicirane i duge procedure za sam početak gradnje.

Telekomi će unatoč tome nastaviti investirati, ali dobro bi došlo, kako smatra, da se stvari ubrzaju i da u Hrvatskoj bude biti više koordinacije, umreženosti i suradnje, jer se jedino zajedničkim snagama može izgraditi zemlja održivosti. Dobrim rezultatima u Hrvatskoj označio je primjerice 9. mjesto Hrvatske među 28 članica EU-a u primjeni cloud rješenja u poslovanju, 12. mjesto po korištenju online prodajnih kanala, 13. po korištenju prekograničnih online kanala te 14. po ukupnom intenzitetu korištenja interneta.

"Po UN-ovoj telekom organizaciji Hrvatska je za 2016. bila na 3. mjestu od 23 zemalja po ulaganju telekoma, ali sve to još nije dovoljno. Treba više ulagati u ljude i njihovo obrazovanje, pogotovo za STEM područja, jer se to traži i od toga svaka država ima koristi, a i inače bez ljudskog znanja nema napretka", naglasio je Tomašković.

Iznio je i niz tehnoloških primjera koji mijenjaju svijet i poboljšavaju život, poput domaće tvrtke MicroBlink, koja je s aplikacijom PhotoMath osvojila svijet te eSim kartice i tehnologije koja omogućava povezivanje stvari 'internet of things' i koja se već koristi u električnim biciklima, a spomenuo je i dronove te tvrtku Volocopter koja testira dron-taxi koji vozi na daljinsko upravljanje. Tu je i inovacija iz tvrtke L'Oreal koja mjeri UV zračenja i još neke zdravstvene aspekte, te visokosofisticirani softver Afektiva koji prepoznaje lica, čita emocije, ljudske reakcije i ponašanje.

Pažnju brojne publike izazvalo je i predavanje komercijalnog direktora kompanije Virgin Galactic Stephena Attenborougha, vlasnika čak 20 nagrada Lav iz Cannesa za animacije i osnivača digitalne agencije iStrategyLabs Petera Corbetta, analitičara tvrtke Futurum Reasearch i autora šest bestselera na Amazonu i Forbesova suradnika Daniela Newmana, koji su govorili o načinima digitalnog poslovanja i transformacije svojih i drugih svjetskih kompanija.

"Digital Takeover pokrenuli smo 2015. kao nastavak strategije 24sata 'digital first' s ciljem digitalne transformacije hrvatske medijske scene i poticanja povećanja ulaganja u digitalne medije. Drago nam je vidjeti veliki interes za konferenciju koja je postala najveća digitalna regionalna konferencija, a iz vlastitog primjera naučili smo da je digitalnu transformaciju potrebno provesti na razini cijelog poduzeća, što je zahtjevan višegodišnji proces", poručio je s konferencije direktor za Hrvatsku Styria Media Group Boris Trupčević

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije