MODELI PLAĆA

Sindikati HT-a prijete prosvjedima zbog smanjivanja plaća, Uprava odbacuje optužbe

Hrvatski telekom
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
1/3
21.02.2018.
u 13:08

Uprava za smanjenje plaća tvrdi da je to stimuliranje radnika na bolji rad, iako će raditi za manje plaće od agencijskih radnika u HT-u.

Sindikati u Hrvatskom Telekomu (HT) prozvali su u srijedu Upravu kompanije zbog plana smanjivanja plaća zaposlenih u T-centrima i nezakonitog otpuštanja radnika, zbog čega su zaprijetili prosvjedima, no Uprava odbacuje sindikalne prozivke, tvrdeći da će uvođenjem modela varijabilnih plaća biti "povećane plaće zaposlenika koji ostvaruju poslovne ciljeve".

Predsjednik Republičkog sindikata radnika Hrvatske Ivan Majdak rekao je na konferenciji za novinare da Uprava HT-a po tko zna koji puta "pod krinkom nagrađivanja radnika pokušava provesti njihovo izrabljivanje" jer bez suglasnosti socijalnih partnera nudi radnicima nove ugovore o radu i smanjenje plaća od pet do 15 posto.

Smanjenje plaća kao stimuliranje radnika

Time Uprava, rekao je Majdak, želi kontrolirati što veći dio plaće radnika, pri čemu se svaki mjesec određuju novi kriteriji i poslovni ciljevi koje radnici moraju ispuniti.

Hrvatski telekom
1/22

Pritom Uprava za smanjenje plaća tvrdi da je to stimuliranje radnika na bolji rad, iako će raditi za manje plaće od agencijskih radnika u HT-u.

Sindikalci očekuju da će većina radnika iz straha potpisati nove ugovore o radu jer nemaju drugog izlaza. Upravu prozivaju da se oglušila na pozive za razgovor, čime tjera sindikate i radnike na sudove i ulicu kako bi riješili svoje probleme.

Predsjednik Hrvatskog sindikata telekomunikacija Juko Cikojević ustvrdio je da Uprava ponovno provodi nezakonite otkaze ugovora o radu, a sindikalci su za višak radnika doznali putem medija.

Poslodavac otpušta stalne radnike da bi zaposlio nove koji nisu stručni i koji, nakon što nauče posao, odlaze iz kompanije zbog nezadovoljstva statusom i primanjima, kaže Cikojević.

Predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata Krešimir Sever upozorio je da HT neprekidno otpušta ljude, naročito od 2014. i dolaska nove Uprave, pri čemu stare radnike zamjenjuju jeftinijim radnicima preko agencija ili studentima.

Plaća radnika u pozivnim centrima je tek za osamstotinjak kuna veća od bruto minimalne plaće u Hrvatskoj, rekao je Sever.

Sindikalci kažu da nisu zatvorili vrata Upravi, ali neće nikome služiti kao "smokvin list" već će poduzeti sve zakonske korake kako bi poslodavac odustao od smanjenja plaća. Smatraju da radnička plaća u HT-u ne smije biti ispod 6000 kuna bruto.  

Članica Uprava HT–a Nataša Rapaić rekla je da se uvođenjem modela varijabilnih plaća u HT centre povećavaju plaće svim zaposlenicima koji ostvaruju poslovne ciljeve.

Novi model omogućava 30 posto veće plaće

Novi model omogućava da dobiju plaću veću i do 30 posto, tvrdi Rapaić dodajući da je već više od 75 posto zaposlenika prihvatilo prednosti tog novog modela. S novim modelom prosječna plaća u centrima raste na 8800 kuna, što donosi i niz drugih benefita za zaposlenike kad idu na godišnji odmor, kad su na bolovanju ili im treba kreditna sposobnost.

Uprava, kazala je, podržava dijalog sa sindikatima, ali oni ne mogu voditi tvrtku jer su poslovne  odluke odgovornost menadžmenta.

Što se tiče otkaza, trenutno ih je u planu šezdesetak i nemaju veze s novim modelom plaća. Do otkaza dolazi jer je riječ o sektoru s velikim promjenama zbog čega tvrtki trebaju nove kompetencije, a za starije kompetencije više nema potrebe.

Članica Uprave odgovorna za ljudske resurse Marija Felkel kaže da otkaz nije jedina mogućnost jer se radnicima nudi nekoliko drugih radnih mjesta.

Napomenula je da su u HT-u sva davanja za radnike iznad zakonske razine i kolektivnih ugovora, dok otpremnine u prosjeku iznose 230.000 kuna i uključuju šest dodatnih plaća za socijalno ugrožene kategorije.

Za tvrdnje o niskim plaćama Uprava kaže da 63 posto zaposlenika prima plaću iznad hrvatskog prosjeka, a za studente i agencijske radnike da ih zapošljavaju na privremenim poslovima, u skladu sa zakonima.

Komentara 4

BM
branko.mihalic1
15:50 21.02.2018.

lopovska posla treba u štrajk pa da vide ovako neće nis napravit

OB
ObrenM
17:18 21.02.2018.

Kada zovete korisnicku sluzbu tog mobilnog operatora ,dobijete razne govorne upute, kako do operatora.Pored ostalog oni mogu"za vas cekati".Obicno kazu da je predvidjeno vrijeme cekanja oko 3 minute.U vecini slucajeva vrijeme cekanja je od 15-30 min.Njihov izgovor je"radi velikog broja upita korisnika.Nije veliki broj upita korisnika nego mali broj zaposlenih.Nad miljunskom brojkom korisnika u noci, dezura 1 ili 2 agenta,koji ne mogu radi opterecenosti niti na wc.Sada treba i ovaj minorni broj zaposlenih smanjiti uz smanjivanje placa.Sto tu radi uhljebnicki HAKOM-ekvivalent FINE?Pored ovolike zarade ,otpustati i smanjivati place je posao za nadlezne organe,koji su takodjer bolesni.

Avatar NoProfit
NoProfit
16:58 21.02.2018.

trebaju sindikati preuzeti upravu, tek onda med i mlijeko.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije