PRIJEDLOZI ZA 2015.

Trošarine ukinuti ili obračunavati samo temeljem CO2, poticaje proširiti

Toyota Yaris
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
27.12.2014.
u 14:12

Poseban porez na motorna vozila trebalo bi isključiti iz nabavne cijene vozila te ga u manjem iznosu naplaćivati jednom godišnje

Unatoč općoj apatiji, vodeći ljudi automobilske industrije u Hrvatskoj ipak vide opcije za izlazak iz krize.

- Uvođenje posebnog poreza na motorna vozila čiji izračun uključuje vrijednost vozila je pogrešno, jer se favorizira manje opremljeno vozilo. Treba gledati samo CO2. Nadalje, PPMV treba isključiti iz nabavne cijene novog vozila. To bi pokrenulo prodaju novih vozila. Isključivanjem iz nabavne cijene PPMV mogao bi se - u manjem iznosu - naplaćivati jednom godišnje kod registracije vozila. Tako bi novi automobili bitno pojeftinili i pokrenula bi se prodaja sigurnih vozila s jamstvom - objasnio je Agim Skura iz tvrtke Autocommerce.

Hyundai ovogodišnje poticaje za kupnju električnih i hibridnih vozila smatra pozitivnim, a za 2015. godinu predviđaju lagani pad tržišta novih automobila, na oko 37.000 vozila. smatraju da bi uz oporavak gospodarstva trebalo pronaći i adekvatan model oporezivanja koji bi stimulirao prodaju novih vozila.

Zoran Vujasinović, direktor tvrtke Renault Nissan Hrvatska, smatra da će 2015. hrvatsko tržište biti na istoj razini kao i u 2014., dakle oko 40.000 novih osobnih i gospodarskih vozila. Očekuje rast rent-a-car sektora i rast iznosa vozila iz države (tzv. reizvoza). Upravo rent-a-car sektor vidi kao značajan pokretač tržišta u prvoj polovici sljedeće godine.

- Vladine poticajne mjere odnosile bi se na smanjenje raznih vezanih doprinosa koji u prvom redu predstavljaju opterećenje za privatne vlasnike osobnih automobila. Izravna poticajna mjera bila bi smanjenje posebnih nameta na kupovinu novih vozila, a ako to nije ostvarivo, onda bi barem pomak u smjeru uspostave obročnih davanja na godišnjoj ili polugodišnjoj razini za svako novo vozilo imao pozitivan učinak - smatra Z. Vujasinović. Da bi prodaju novih automobila potaknulo ukidanje trošarina, smatra i Gordana Brlek, generalna direktorica Peugeot, Citroën i DS, te dodaje:

- Subvencioniranje ekoloških vozila trebalo bi se proširiti na sva vozila koja imaju nisku emisiju CO2. Očekuje da će iduće godine biti prodano oko 42.000 osobnih i lakih gospodarskih vozila.

Komentara 7

GL
globalsolutions
18:35 27.12.2014.

Hrpa laprdanja kao i nameta koje nisu u stanju objasniti ni oni koji su ih donijeli!

DU
Deleted user
17:41 27.12.2014.

Evo još jedan primjer nepravednih trošarina: Cijena Aurisa 1,6 Luna u: Slovenija 16.100 E, Srbija 14.990 E, Hrvatska 18.250 E. Nijedno vozilo nije na akciji.

DU
Deleted user
20:41 27.12.2014.

novi auto je luksuzna roba koja gubi na vrijednosti.....ko voli neka izvoli, meni su drazi polovnjaci koji vec nakon dvije tri godine kostaju 50% manje a jos su dovoljno novi:).

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije