Ispušni plinovi

U Australiji VW-ova vozila ni nakon popravaka ne prolaze na eko testovima

VW
Foto: Reuters/PIXSELL
13.03.2018.
u 07:33

Iako su emisije manje u odnosu na one prije prepravaka, veće su od dopuštenih razina u Australiji

Volkswagenova vozila i nakon povlačenja i popravaka zbog skandala "dieselgate" troše više goriva te i dalje ne prolaze na eko testovima u Australiji, pokazala je u ponedjeljak studija australskog automobilskog udruženja (AAA).

VW je 2015. godine priznao da je približno 11 milijuna automobila diljem svijeta opremio uređajima koji omogućuju 'varanje' na laboratorijskim provjerama razina štetnih plinova, ali i emisiju i do četiri puta većih količina štetnog dušikova oksida tijekom stvarne vožnje od dozvoljenih razina.

Takve je automobile VW povukao, no Australsko automobilsko udruženje (AAA) objavilo je da su provjere koje su naručili na tamošnjim vozilima prije i nakon popravka pokazale da i dalje emisijama ispušnih plinova prekoračuju propisanu razinu.

"Analize emisija... pokazale su da sporno dizelsko VW vozilo troši i do 14 posto više dizela nakon povlačenja, kao i da i dalje emitiraju preko 400 posto više štetnih plinova nego što pokazuju u laboratorijskim testovima", navodi se u priopćenju udruženja AAA.

Iako su emisije manje u odnosu na one prije prepravaka, veće su od dopuštenih razina u Australiji, dodaje u priopćenju AAA, koja je vodila testiranja u suradnji s međunarodnim automobilskim udruženjem (FIA).

Iz Volkswagena su u ponedjeljak odbacili takve usporedbe, poručivši da je njemački regulator KBA odobrio doradu softvera i da popravljena vozila "nastavljaju udovoljavati europskim i australskim standardima o emisijama".

Glasnogovornik je u izjavi za AFP kazao da su automobilska udruženja u Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj testirala dorađena vozila, također utvrdivši da "nastavljaju raditi u skladu s očekivanjima".

Australsko udruženje je objavilo da su rezultati pokazali da bi testiranja u stvarnoj vožnji, a ne ona u laboratorijima, trebala omogućiti zakonodavcima da osiguraju regulatorne standarde koji odgovaraju stvarnom stanju.

Kako su objavili iz njemačkog automobilskog diva, u Australiji je popravljeno oko 42.000 vozila a diljem svijeta više od njih šest milijuna.

Skandal je VW dosad stajao preko 25 milijardi eura u vidu kazni, nagodbi i odšteta, a neki od njegovih izvršnih direktora su osuđeni, ili su pak završili u zatvoru, podsjeća AFP.

Prošlog je tjedna pred australskim Saveznim sudom protiv VW-a zbog toga skandala sudski spor pokrenula Australska agencija za zaštitu potrošača, a pokrenuta je i zajednička tužba u ime vozača, podsjeća francuska novinska agencija.

Urus, Jetta... Pogledajte najveće novitete detroitskog sajma automobila:

VW
1/45

Komentara 3

Avatar Admin nabijem te
Admin nabijem te
09:12 13.03.2018.

mafija!sramota!kaj na to veli ek??

PR
propalismoFranjoskroz
09:46 13.03.2018.

Da nema balkana gdje bi Nijemci odlagali svoj glomazni otpad??

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije