Što je Golf napravio u kompaktnoj klasi - nametnuo se kao apsolutni lider te je klasa po njemu dobila i nadimak - to se od novog Volkswagenova modela ID.3 očekuje u svijetu električnih automobila. Stoga ne čudi što ga u pola glasa nazivaju električnim Golfom, iako ID.3 to realno nije, odnosno ne radi se o vizualno presloženom Golfu s električnim pogonom već o potpuno novom i po svemu drukčijem automobilu. Kompaktni strujić koji bi trebao preuzeti primat na tržištu električara stigao je u Hrvatsku, a nudi se po cijeni od 289.747 kuna. Navedena cijena vrijedi za jedan od šest unaprijed definiranih paketa, odnosno kombinacija snage, baterije i opreme. Očekuje se i sedmi paket, koji bi trebao postati novi najjeftiniji, ali njega još nema u ponudi. Kad dođe, taj će se ID.3 nuditi sa snagom od 93 i 110 kW, te uz manji doseg. Naknadno se očekuje i osma, najskuplja (366.074 kn) ID.3 Tour inačica s 550 km dosega.
Dakle, sada je dostupna sredina ponude, izvedbe sa srednjom baterijom kapaciteta 58 kWh i dosegom od 426 km. ID.3 Life stoji spomenutih 289.747 kuna, dok će najskuplja izvedba na početku prodaje biti ID.3 Max i koštat će 357.377 kuna.
ID.3. impresionira velikom dinamikom vožnje karakterističnom za električne automobile. Potpuno je umrežen te u posebnoj izvedbi modela ID.3 1ST, koja će prvobitno biti dostupna u trima varijantama opreme, omogućuje električne dosege do čak 420 kilometara. Svi modeli ID.3 1ST opremljeni su najpopularnijom baterijom koja raspolaže iskoristivim sadržajem energije od 58 kWh. U serijskoj će verziji u ponudi biti i manja baterija sa sadržajem energije od 45 kWh i dosezima do 330 kilometara te veća baterija sa sadržajem energije od 77 kWh i dosezima do 550 km. Zahvaljujući mogućnosti brzog punjenja bateriju modela ID.3 1ST sa snagom punjenja od 100 kW moguće je napuniti u roku od 30 minuta za doseg od oko 290 kilometara ili 200 km za vožnje autocestom, što je znatno više nego što je dosad bilo uobičajeno u segmentu kompaktnih vozila. Koeficijent otpora, odnosno Cw vrijednost iznosi mu jako niskih 0,267. ID.3 k tomu nudi promjer okretaja od samo 10,2 m, što je usporedivo s malim vozilom i idealno za grad.
ID.3 je prvi Volkswagen koji se temelji na novorazvijenoj modularnoj električnoj platformi (MEB). Svi budući modeli ID. nudit će se isključivo s električnim pogonom koji je optimiziran kako bi se postigli maksimalni dosezi uz najpovoljnije troškove. Konstruktivan pristup rezultira i brojnim prednostima u vezi s konstrukcijom odnosno rasporedom pogonskih komponenti i dodatnih agregata te prostorom u kabini. Električni pogon modela ID.3 sastoji se od električnog motora integriranog u stražnjoj osovini uključujući elektroniku i mjenjač, zatim kompaktne visokonaponske plosnate baterije smještene u podvozju i dodatnih agregata integriranih u prednjem dijelu vozila kao što je kompresor klima-uređaja ili sklop upravljača. Elektronika upravlja protokom visokonaponske energije između motora i baterije, pretvarajući pritom istosmjernu struju (DC) pohranjenu u bateriji u izmjeničnu struju (AC) za motor. Istovremeno se istosmjerna strujna mreža od 12 V opskrbljuje niskim naponom pomoću DC/DC pretvarača. Prijenos snage s motora na stražnju osovinu odvija se preko 1-stupanjskog mjenjača. Motor, elektronika i mjenjač čine kompaktnu cjelinu. Položaj akumulatora u podnici vozila pozitivno utječe na neutralne karakteristike upravljanja jer se težište modela ID.3 pomiče prema dolje kao kod trkaćeg automobila. K tomu se ID.3 odlikuje optimalnom raspodjelom težine između prednje i stražnje osovine. U kombinaciji sa serijskim stražnjim pogonom postižu se vrlo dobre performanse.
Kada su u pitanju vanjske dimenzije, ID.3 s može se usporediti s Golfom jer je model s četvorim vratima dugačak 426,1 centimetar. Širok je 180,9 cm i visok 155,2 cm, dok mu međuosovinski razmak iznosi 276,5 cm. Njegova unutrašnjost, pak, nudi superioran prostor u klasi, za što su zaslužni i kratki prevjesi - kakvi se mogu postići samo uz potpuno električnu platformu - te dugi međuosovinski razmak koji izdužuje vozilo i osigurava mu snažnu pojavu. Osjećaj prostora u kabini je kao u nižoj srednjoj klasi, a ID.3 u prtljažnik prima 385 litara.
Uz zaslon u kokpitu, centralno pozicioniran dodirni zaslon s dijagonalom ekrana od 10“ vozaču pruža sve važne informacije. Ručica mjenjača integrirana je u digitalni kokpit. ID.Light pruža podršku za navigaciju pomoću LED trake te može primjerice navesti vozača na kočenje u slučaju opasnosti. Sve relevantne informacije mogu se projicirati izravno na vjetrobransko staklo u okviru proširene stvarnosti – te se informacije vizualno nalaze u području od tri do deset metara ispred vozila. Svim elementima za rukovanje upravlja se preko dodirnih funkcija s tipkama osjetljivima na dodir; samo se još podizači prozora i žmigavci aktiviraju klasičnim prekidačima. Tu je i inteligentno upravljanje govornim naredbama normalnim govorom. ID.3 je opremljen brojnim sustavima potpore koje podržava višenamjenska kamera na vjetrobranu. Već je serijska oprema bogata te obuhvaća LED glavna i LED stražnja svjetla, razne potpore za vozača poput Front Assista, Lane Assista, ACC-a, parkirališnih senzora sprijeda i straga, digitalni kokpit, 10“ zaslon infotainment uređaja, App-Connect wireless, pripremu za We Connect, automatski klima-uređaj... Početkom prodaje sva će vozila biti opremljena i navigacijskim uređajem Discover Pro, bežičnim punjenjem mobilnih uređaja, grijanim višenamjenskim upravljačem presvučenim kožom, grijanjem prednjih sjedala, električno preklopivim i grijanim vanjskim osvrtnim zrcalima.
Za te novce kupi se SUV, a da nije wv "dieselgate"...