Za automobil nižeg cjenovnog razreda koji danas do registracije stoji, primjerice, 79.150 kuna, od 1. ožujka trebat će platiti 80.436 kn (1286 kn više). Kompakt s cijenom od 111.000 kn za deset će dana stajati 112.803 kn, dok će za veću limuzinu kupac platiti 8072 kn više, jer će joj se cijena sa 496.500 kn povećati na 504.572 kn.
Rezultat je to dizanja PDV-a na 25 posto, koje na snagu stupa 1. ožujka. Zbog većeg PDV-a svi će korigirati cijene. Nissan će taj udar pokušati ublažiti preuzimanjem dodatnog opterećenja tijekom ožujka na sebe, ali od travnja i njihovi će modeli biti skuplji. Autoindustrija više nema manevarskog prostora za apsorbiranje novih nameta.
– Marža nam je u prosjeku 150 eura po vozilu pa razliku PDV-a moramo prebaciti na kupca – kažu i u Toyoti.
Pogledamo li samo tri gore spomenuta primjera, kod najskupljeg automobila u našoj analizi država je do sada ubirala 92.842 kn PDV-a. Aktiviranjem veće stope PDV-a samo će na ovoj jednoj limuzini uzeti 101.072 kn PDV-a. Na jednom skromnom gradskom automobilu država je do sada uzimala 14.801 kn PDV-a. Od ožujka uzimat će 16.087 kn.
Ugrožena radna mjesta
Građani koji će, dakle, nakon 1. ožujka kupiti novi automobil, platit će ga i nekoliko tisuća kuna više nego ako to učine tijekom veljače. Time će im država iz džepa izbiti iznos kojim mogu pokriti pola iznosa za obvezno godišnje osiguranje vozila. Zbog toga će neki, kako kažu u Hyundaiju, racionalnije pristupiti odluci o kupnji. Odnosno, odustat će od kupnje. Ono što će odbiti mnoge kupce, pak, planirana je zabrana odbitka pretporeza za tvrtke. Kupci čak 51,6% od lani prodanog 41.561 automobila bile su tvrtke. Rekordne 2008. godine u Hrvatskoj je prodano 88.265 automobila. Dakle, tržište automobila već je preživjelo potop, diše na škrge.
– Planirana zabrana odbitka pretporeza za službena vozila odnosi se pretežno na vozila srednje klase i mala vozila. Poduzeća koja se već godinama bore s egzistencijalnim problemima bit će opterećena povećanjima troškova u visini od 16,9%. Ta će mjera dodatno ugroziti poduzeća u krizi. Tržište osobnih vozila nakon pada od 50% u usporedbi sa 2008. godinom dalje će se smanjivati. Tisuće radnih mjesta u automobilskoj branši time su akutno ugrožene – smatra Franz Lohninger, član uprave P.Z. Auta.
Stradat će poduzetnici
Uvođenje ovakvog zakona u osnovi ima dobru namjeru – spriječiti da se luksuzni auti kupuju na tvrtke kako bi se izbjeglo plaćanje poreza – ali način nije dobar jer vozač koji je do sada znao kako kupiti automobil od milijun kuna i izbjeći državna davanja za to će naći načina i sutra. Stradat će mali poduzetnik kojem je vozilo sredstvo za rad. Morat će odustati od njega, a autoindustrija će pretrpjeti još jedan u nizu jakih udaraca. Stradat će i državni prihodi jer ne svodi se sve samo na davanja prilikom kupnje vozila. Država profitira i od prodaje osiguranja, tehničkih pregleda, servisa, cestarina...
Tjeranje autoindustrije na rekordno nisku prodaju bit će i dodatan udarac na državni proračun.
Nadodao bi jos koju tocku u Plan 21 (http://www.kukuriku.org/plan21) 22. Totalno unistenje i totalna pljacka hrvatskog naroda i Hrvatske 23. Zaposljavanje kriminalaca na cela drzavnih firmi i agencija Bravo! U dva mjeseca uspjeli ste unistiti kompletnu vjeru naroda u noviu naroda u novi pocetak. Kosorica je bila manje omrazena nego vi, a to vam je uspjelo u samo dva mjeseca.