Veličina, odnosno u ovom slučaju, udaljenost od tla, nije važna, zar ne? Ovisi o tome što točno želite i očekujete od automobila, ali mala (sportski model) i velika (terenac) udaljenost od tla imaju svoje prednosti i nedostatke, stoga proizvođači uvijek nastoje pronaći svojevrstan kompromis, odnosno “zlatnu” sredinu. Mala udaljenost od tla, s jedne strane, ponajprije čini automobil vizualno privlačnijim i smanjuje otpor zraka – time poboljšavajući potrošnju goriva, uglađenost vožnje – no prilično je nepraktična kada su u pitanju neravne ceste, izbočeniji “ležeći policajci” i slične prepreke. Također, suprotno uvriježenom mišljenju, ne pridonosi nužno boljim voznim osobinama.
S druge strane, velika udaljenost od tla automobil (ponajprije SUV ili terenac) čini svestranijim, odnosno sposobnim za silazak s asfalta i istraživanje šumskih putova ili zahtjevnog terena, a praktična je i za uspinjanje uz rubnjake pri parkiranju u gradu (premda to nije dobro za ovjes automobila).
Nedostaci velike udaljenosti od tla? Osim ako su SUV-i/terenci, povišeni automobili ne izgledaju tako dobro kao “sniženi”, a i povećavaju aerodinamički otpor koji donosi neke druge blage minuse. U nekim od najznačajnijih klasa na tržištu odabrali smo najzanimljivije modele i istražili koliko su udaljeni od tla.
GRADSKA KLASA
Renault Clio - 120 mm
Suzuki Swift - 120 mm
Ford Fiesta - 134 mm
Kia Rio - 140 mm
Mazda2 - 143 mm
Po udaljenosti od tla, gradski su automobili bliži sportskim modelima nego terenskim (odnosno SUV) vozilima. Aktualni Clio i novi Swift doimaju se najosjetljivijima na neželjeni kontakt s rubnjacima prilikom parkiranja u gradu, dok je Mazdina “dvojka” s naizgled beznačajna, ali zapravo korisna 23 milimetra puno praktičnija. Nova Fiesta i Rio nalaze se u gornjem rasponu između francuskog i
japanskog modela. Ipak, gledajući ih sve na fotografijama, biste li primijetili da sve dijeli tek 10-ak milimetara?
KOMPAKTNA KLASA
Honda Civic - 129 mm
Hyundai i30 - 140 mm
Kia Ceed - 140 mm
Volkswagen Golf - 142 mm
Mazda3 - 155 mm
Uz očito najdinamičniji i najagresivniji dizajn, ne čudi što je upravo nova generacija Civica sa 129 mm “najniža” u ovoj petorci, dok se 26 milimetara iznad nalazi najstariji model, Mazda3, koja na fotografijama, međutim, djeluje jednako blizu cesti kao i ostali. S obzirom na njihovu koncernsku srodnost, nimalo ne iznenađuje što novi i30 i Ceed od tla dijeli identičnih 140 mm. Još uvijek aktualni
Golf VII nalazi se tek dva milimetra iznad njih, smjestivši se na pola puta između Honde i Mazde.
MALI SUV-ovi/CROSSOVERI
Toyota C-HR - 160 mm
Volkswagen T-Roc - 161 mm
Renault Captur - 170 mm
Suzuki SX4 S-Cross - 180 mm
Dacia Duster - 210 mm
Ni premalo ni previše, svi članovi trendovske klase malih ili gradskih SUV-ova i crossovera nude korisnu udaljenost od tla bez da izgledaju poput “divokoza”. Najodvažnije oblikovani modeli, Toyotin C-HR i Volkswagenov T-Roc, očekivano su najniži – “samo” 160, odnosno 161 mm – dok se 10 mm iznad njih nalazi Renaultov Captur, a još 10 mm više je Suzukijev S-Cross. Daleko iznad svih njih, međutim, nalazi se Dacijina druga generacija Dustera s vizualno dojmljivih i u vožnji vrlo praktičnih 210 mm.
KOMPAKTNI SUV-ovi/CROSSOVERI
Honda CR-V - 165 mm
Kia Sportage - 172 mm
Volkswagen Tiguan - 189 mm
Mazda CX-5 - 192 mm
Peugeot 3008 - 219 mm
Većina vlasnika kompaktnih SUV-ova i crossovera, kao i onih drugih klasa, vrlo vjerojatno nikad neće sići s asfalta na teren ili šumski
put, ali za svaki slučaj da se na to odluče, tu je vrlo korisna udaljenost od tla, barem kod većine modela. Sa “samo” 165 mm, aktualna Honda CR-V, primjerice, ne kriju svoju ponajprije cestovnu namjenu, malo iznad nalazi se Kijin Sportage (172 mm), zatim sa 189 mm slijedi VW Tiguan, a koji milimetar iznad je Mazda CX-5. Iako objektivno na terenu nije ništa sposobniji od Honde, najvišu udaljenost od tla nudi Peugeot 3008 s 219 mm.
PREMIUM SUV-ovi/CROSSOVERI
Porsche Cayenne - 190 mm
Mercedes GLE - 191 mm
Range Rover Velar - 213 mm
BMW X5 - 214 mm
Audi Q8 - 220 mm
Svaki član ove petorke ponajprije je namijenjen za cestu (premda Velar sadrži ponešto terenskih gena), ali nude zaista impresivnu udaljenost od tla koju je, po potrebi, moguće i dodatno povećati. Najsportskiji među njima, novi Cayenne, ujedno je najniži (190 mm), milimetar je viši Mercedes GLE, Range Rover ugodno prelazi granicu od 200 mm, kao i novi BMW X5. Najveću udaljenost od tla ima
model koji je jednako namijenjen cesti kao i Porsche, netom pristigao Audi Q8 (220 mm).
Pogledajte video najgore parkiranih auta na hrvatskim cestama:
sjano, ovo je uistinu presudan test za kupce....