Moćno. Baš tako se osjeća vozač u Volkswagenovoj SUV perjanici Touaregu, koji je redizajnom druge generacije postao još atraktivniji, sigurniji i štedljiviji. Taj je osjećaj jednak dok smo krstarili autocestom u 4,80 m velikom SUV-u ili suvereno prolaziti teške terenske zadatke na off-road poligonu. Touareg se dizajnerski približio novom VW smjeru, dok je u unutrašnjost na premium razini, s obiljem prostora sprijeda i straga. Prtljažnik prima 580 litara. U ponudi više nema benzinca, već samo hibrid i dva dizelaša. Početni model je V6 TDI kojeg pokreće 3-litreni šestcilindarski turbodizel sa 262 KS i 580 Nm okretnog momenta. Sasvim dostatno za 220 km/h i 7,6 s do stotke. Potrošnja od 6,9 litara bit će teško dohvatljiva, ali bez problema smo na kraćoj ruti trošili ispod 10. Ako, vam to nije dovoljno, a želite dizel, tu je 4,2 V8 TDI sa 340 KS i okretnim momentom od 800 Nm. Doslovno pri svakom stiskanju gasa lijepi za sjedalo (5,8 s 0-100 km/h, 242 km/h. Deklarirana mu je potrošnja 9,1 l/100 km.
Hibrid s kombinacijom 3,0 V6 TSI motora i elektromotora, koja se ugrađuje i u Touaregovog tehnološkog blizanca Porsche Cayennea, ukupno razvija 333 KS. Ima vrlo slične performanse kao V8 TDI od kojeg je nešto tiši. Svi motori dolaze uz 8-stupanjski DSG mjenjač i 4Motion pogon na sve kotače. Touareg guta kilometre na autocesti, lijepo ga je voziti otvorenom cestom, ali se zbog njegove visine i mase ne smije pretjerati u brzini ulaska u zavoje. Iako, u takvim situacijama pomažu svi mogući sustavi koje VW nudi.
Touareg je moćan i na terenu. Udaljenost od tla se može povećavati do 30 cm. Tako, uvjerili smo se, Touareg prelazi preko ogromnih prepreka. U normalnoj vožnji 4x4 pogon je automatski, ali, dakako, ima mod “low” za teren, kao i blokadu diferencijala na obje osovine. Cijene u Hrvatskoj još nisu poznate, a početna je u Njemačkoj 50.850 eura.
>> Još štedljiviji i luksuzniji veliki terenac Touareg
>> FOTO Snowareg - 'zimski tenk' za vožnju po snijegu