Programerko, udruga građana koja se bavi poticanjem razvoja vještina kod djece predškolske i osnovnoškolske dobi u Hrvatskoj, ušla je u svoju petu godinu organiziranja programerske radionice za djecu od 7 do 12 godina. Cilj im je, kažu, ukazati na važnost matematičkih i računalnih principa, ali i naučiti najmlađe kako kreativno razmišljati, sistematično zaključivati te raditi u timu.
Stručni predavači–volonteri u prve četiri sezone podučavali su preko 400 osnovnoškolca kako na zabavan i jednostavan način izraditi interaktivne priče, animacije ili igre u alatu Scratch, koji je nastao na poznatom američkom sveučilištu MIT. Uoči početka prve ovogodišnje radionice Udruga Programerko je održala predavanje za zainteresirane učitelje i nastavnike o dosadašnjim radionicama programiranja. Predstavljena su iskustva stečena u protekle četiri godine kroz 17 održanih radionica, predstavnici udruge su odgovarali na pitanja zainteresiranih učitelja, a dio njih je ostao kako bi vidjeli i praktičnu primjenu prikazanog na prvoj ovogodišnjoj radionici koja se održala nakon predavanja. Tri učiteljice su sudjelovale cijeli tjedan i pomogle predavačima u održavanju Scratch radionice 4. i 5. odnosno 7. i 8. siječnja 2016.
Lidija Kralj, članica Nacionalnog vijeća za odgoj i obrazovanje, stručnjakinja u radnim skupinama za izradu kurikuluma Informatike i međupredmetne teme IKT u obrazovanju te dugogodišnja učiteljica matematike i informatike bila je ugodno iznenađenja načinom predavanja te vrlo dobrim snalaženjem djece u zadacima koji uključuju pojmove iz matematike namijenjene starijim školarcima.
– Mi učitelji ponekad namjerno, a ponekad nesvjesno pazimo da djecu ne izložimo "teškim" stvarima, iako bi poneko "bacanje u vodu" moglo biti dobro. Bilo je lijepo vidjeti veselje i oduševljenje djece koja su prvi put programirala u Scratchu, njihovo zadovoljstvo kad je mačak slušao naredbe i napravio baš ono što su oni zamislili te posebno njihov osjećaj uspješnosti i samopouzdanja jer i oni mogu programirati. Dojmilo me se što su na kraju svake radionice djeca pokazivala roditeljima što su taj dan naučila pokazujući koliko im je dobro bilo te kako su ponosni na svoj napredak – izjavila je Lidija Kralj nakon što je po prvi put prisustvovala radionici.
– Već pet godina održavamo radionice programskog jezika Scratch s djecom od vrtićke dobi do kraja osnovne škole, na računalu, ali i kroz igre bez računala. Tako smo pokazali i naš oblik društvene igre križić-kružić koji djeca igraju u timovima, gdje jedno dijete ima ulogu programera, a drugo robota. Pričali smo i kako djeca mogu brzo usvojiti vještine potrebne za samostalno programiranje u Scratchu, a kroz istu igru usvajaju mnoga znanja iz matematike i fizike te likovnog i glazbenog izražavanja – rekao je Hrvoje Šimić, jedan od predavača te zaposlenik informatičke tvrtke CROZ.
Sljedeća radionica u organizaciji udruge Programerko je u planu na proljeće, a već sad je pokazan izniman interes.
>> Profesori koji rado priznaju da su ih neki učenici nadrasli
>> Đacima programiranje treba i za razvijanje logičkog razmišljanja