U rujnu je na salonu automobila u Frankfurtu javnosti pokazana nova,
treća, generacija Audija A4, koju smo prošlog tjedna isprobali na
prometnicama talijanske Sardinije.
A4 je još jedan model koji ne predstavlja revoluciju već evoluciju, a
na taj je način najlakše opisati i dizajnerski pomak.
Dizajner je inspiraciju crpio iz coupea A5, što nije čudno s obzirom na
to da mnogi proizvođači prate obiteljski dizajn kompletne game. Osim
dizajna, A4 i A5 povezuju i modularna platforma na kojoj su nastali,
kao i pogonski agregati. Automobil je narastao do 470,3 centimetara u
duljinu i 182,6 cm u širinu, te je visok 142,6, uz međuosovinski razmak
od 280,8 cm, što je više od konkurencije.
Time je omogućen i prtljažni prostor obujma 480 litara, što je za svaku
pohvalu. Dulji međuosovinski razmak, uz drugačije raspoređenu težinu,
omogućuje novom modelu sportskije performanse. Dinamičan ovjes ima
potpuno novu konstrukciju, a većina njegovih komponenata napravljena je
od laganog aluminija. Rezultati su vrlo dobri - dinamično ponašanje na
cesti i precizno upravljanje.
Novost je Audi drive select sustav koji mijenja karakteristike motora,
automatskog mjenjača, upravljača i tvrdoće ovjesa. Audi dynamic
steering mijenja prijenosni omjer sustava upravljanja, ovisno o brzini
automobila, te pomaže većoj stabilnosti vozila.
Iako još nisu poznate cijene za domaće tržište (u Njemačkoj starta od
26 tisuća eura), za desetak dana počinje prodaja, a prve se isporuke
očekuju potkraj studenoga. Za sljedeću je godinu planirana
prodaja 500-injak vozila.
Početnu ponudu agregata činit će dva benzinca i tri dizelaša, a svi
koriste izravni sustav ubrizgavanja goriva. Benzinsku ergelu čini 1,8
TFSI od 160 konja i 3,2 FSI od 265 KS. Dizelsku ponudu čini jedan
četverocilindraš i dva V6 agregata (143, 190 i 240 KS).
PRVI KILOMETRI Audi je na Sardiniji predstavio novu uzdanicu srednjeg segmenta