Tijekom zimskih mjeseci - ukazuju Tomo Habljak, stručni tehnički savjetnik, te Igor Novačić, voditelj odsjeka za organiziranje pomoći u HAK-u - na hrvatskim se cestama više od 50 posto kvarova odnosi na kvar baterije. Odnosno, svaki drugi hrvatski vozač zvao je službu pomoći na cesti jer zbog otkazivanja akumulatora nije mogao upaliti motor automobila. Oko 30 posto ‘zimskih’ kvarova zbog kojih na teren u hladnijem dijelu godine izlaze HAK-ovi mehaničari otpada na smrzavanje tekućina u sustavima. Daljnjih 20 posto kvarova odnosi se na kvarove na motoru, elektronici i na ostale kvarove, no ova se kategorija kvarova pojavljuje tijekom čitave godine.
Stručnjaci iz HAK-a kao zanimljivost posebno izdvajaju slučajeve utakanja krovog goriva u automobil. Naime, u prošlom je zimskom razdoblju čak 395 vozača u automobil s dizelskim motorom utočilo benzin i obratno. Probleme s akumulatorom i antifrizom možemo pripisati nemaru i nepripremljenosti automobila na zimske uvjete, ali da toliko vozača ne zna koje gorivo toči... Rastrojenost je kod naših vozača očito uzela maha. Stoga, uz klasične preporuke o montiranju zimskih guma, provjeri antifriza i svih ostalih tekućina u vozilu, valja napomenuti i - pazite koje se gorivo spremate utočiti.
>> Vozači, oprez! Na ovo trebate paziti kad vozite u zimskim uvjetima
>> Pripremite se za odlazak na skijanje – kazna može biti i 5000 eura