Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje tzv. koreliranog modela mjerenja emisija ugljičnog dioksida do 1. siječnja 2020. godine kako bi se izbjeglo povećanje cijena vozila, priopćeno je danas iz HGK.
Naime, početkom iduće godine u Europskoj uniji na snagu stupaju stroži standardi mjerenja emisija CO2 (WLTP), a upravo je emisija toga stakleničkog plina jedna od osnova za izračun oporezivanja vozila, pa i Hrvatskoj prijeti osjetno povećanje cijena vozila, navode u HGK. Kako do toga ne bi došlo HGK predlaže zadržavanje korelilanog modela (NEDC2.0), koji je predložen na razini Unije kao prijelazno rješenje.
Inače, većina novih automobila na našem tržištu poskupjela je već od 1. rujna. Iako se vrijednosti dobivene prema WLTP-u sigurno neće uzimati u obzir do 1. siječnja 2019., a prema EU direktivi to je moguće prolongirati do 1. 1. 2020., već i prema koreliranim NEDC vrijednostima automobili imaju veći ispust CO2 u odnosu na stari NEDC. U HGK se stoga zalažu za zadržavanje koreliranog modela jer je i prema njemu izračun emisije ipak manji u odnosu na WLTP.
- Udruženje trgovine motornim vozilima i dijelovima HGK zalaže se za zadržavanje koreliranoga modela jer smatramo da je to nužna mjera za ublažavanje pada prodaje vozila - rekao je tajnik Udruženja Hrvoje Paver, kako je prenio HGK u priopćenju.
- Čak i korelirana metoda NEDC2.0 povećava emisije CO 2 u prosjeku za 10 posto, a prema konkretnom izračunu na primjeru Nizozemske to podiže cijenu automobila za 8,5 posto. No, to je i dalje prihvatljivije rješenje koje bi pomoglo da se ublaži udar novih standarda na tržište - poručio je Paver, koji smatra da će i Carinska uprava i Ministarstvo financija uzeti u obzir njihov apel.
Pogledajte video o tome koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti:
Inače trošarine na CO2 donio je Mojsije Marić sa svetog brda u kamenu isklesane i one se ne smiju mijenjati.