– Još nismo gotovi s ulaganjima. Zadovoljavanje vlastitih potreba za hranom temeljni je i razumljiv cilj svake države, no uspjeh je upravo u orijentaciji na konkurentne proizvode, što je dio i naše poslovne strategije i ključ dosadašnjih ostvarenja – kaže Denis Matijević, predsjednik uprave AgroFructus grupe, koja je ovih dana konačno dočekala 11,39 milijuna kuna iz EU fonda IPARD za ulaganja u slatinsku Marinadu.
Ukupna investicija u tu tvrtku, specijaliziranu za proizvodnju pasteriziranog voća i povrća (džemova, ajvara, kompota, kiselih krastavaca, miješane salate...), iznosila je 50 milijuna kuna i dovršena je još polovicom lanjske godine. Najveći dio novca uložen je u novu liniju za preradu i pakiranje, no potpuno je adaptirana te proširena i postojeća proizvodna hala u kojoj će Marinada značajno povećati kapacitet prerade na 15 tisuća tona voća i povrća, kojega je dosad oko 60% završavalo na hrvatskom, a ostatak na 15-ak europskih i svjetskih tržišta, čak i u Australiji, Kanadi, SAD-u, Libiji i Izraelu.
Sve konkurentniji
– Držim da trebamo proizvoditi one proizvode za koje postoje komparativne prednosti, odnosno ono što je stvarno konkurentno na tržištu – objašnjava Matijević, ističući kako će posljednjom investicijom AgroFructus još više povećati svoju konkurentnost i udjele na tržištu, ali i dati dalji doprinos u revitalizaciji proizvodnje voća i povrća za industrijsku preradu na području Slavonije. Sva sirovina za preradu dolazi, naime, iz pet slavonskih županija u kojoj kooperante prate u organizaciji proizvodnje, savjetuju ih, educiraju i kreditiraju repromaterijalom. No, za budućnost hrvatske poljoprivrede i te kako je bitna i realizacija kvalitetnih projekata i uspješno povlačenje sredstva iz EU u sljedećih pet godina, naglašava Matijević. Dugoročni strateški planovi AgroFructusa podrazumijevaju dalje širenje Marinade i njezina asortimana na EU i ostala tržišta tako da već sad razmišljaju i o povećanju i modernizaciji skladišnih kapaciteta, odnosno o izgradnji automatskog samonosivog regalnog skladišta kapaciteta 22.000 paletnih mjesta.
– Tako bismo pospješili efikasnost cjelokupnog poslovanja, a time i ostvarenje još kvalitetnijih rezultata u budućnosti – kaže Matijević, čija je grupacija samo u segmentu pasteriziranog voća i povrća lani ostvarila rast od 20% u odnosu na 2013., dok u ovoj godini očekuje daljnji rast prometa Marinade od najmanje 10% i oko 150 milijuna kuna prihoda, više nego dvostruko u odnosu na preklanjsku godinu.
Tvrtka izrasla iz OPG-a
AgroFructus iz Donjeg Miholjca danas čini sedam tvrtki specijaliziranih za proizvodnju, otkup, skladištenje, preradu i prodaju voća i povrća u Hrvatskoj, BiH i Makedoniji. Ima više od 3000 kooperanata, od kojih otkupljuje više od 100 tisuća tona voća i povrća – čak 20% ukupne hrvatske proizvodnje te surađuje sa svim većim trgovačkim lancima u Hrvatskoj i regiji i izvozi 20% ukupne prodaje. Tvrtka je izrasla iz obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva Matijević. Nastavilo se s tvrtkom Plodovi zemlje, a potom i velikim poslovnim iskorakom 2013., preuzimanjem Nove Đakovčanke te Marinade i Eurovoća iz Orahovice, a potkraj godine i najvećeg dijela AgroFructusa, tvrtke iz koncerna Agrokora Ivice Todorića. U regiji AgroFructus posluje kroz tri tvrtke, dvije u Čapljini i Laktašima u BiH te u Strumici u Makedoniji. Uz prosječan godišnji promet od 600 mil. kuna, kompanija zapošljava 500 stalnih radnika.