Kako bi se dopustilo Agrokorovo preuzimanje Mercatora, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) traži da Agrokor, vlasnik Konzuma, u roku od šest mjeseci proda ili da u zakup na najmanje 10 godina 96 prodavaonica Konzuma ili Mercatora, od kojih se njih 26 nalazi u Zagrebu, 19 na području Zagrebačke županije, a u 13 županija 51 prodajno mjesto, rečeno je na konferenciji za novinare u AZTN-u.
Ako to ne uspije učiniti u tom roku, onda će Agrokor morat ponuditi na prodaju ili davanje u zakup prodavaonica, objavom javnog oglasa u najmanje jednoj regionalnoj općeinformativnoj dnevnoj ili tjednoj tiskovini načitanoj u regiji gdje se prodavaonica prodaje, a ako to ne uspije učiniti u roku od tri mjeseca, onda može promijeniti namjenu prodajnih mjesta. A kao krajnja mjera, ako sve to ne uspije, Agrokor mora u roku od mjesec dana zatvoriti sve prodavaonice i ne smije ih otvoriti prije isteka roka od pet godina. U međuvremenu, dok su zatvorene, Agrokor može oglašavati njihovu prodaju ili zakup.
Kako je Agrokor vertikalno integrirani sustav koji se istodobno pojavljuje i kao dobavljač i na tom području su dani uvjeti. Pa će tako u prodavaonicama formata hipermarket i supermarket prodajne mreže Mercatora-H, tijekom najmanje tri godine od dana stjecanja kontrole nad Mercatorom, svakom od pet najvećih dobavljača Mercatora-H omogući izloženost na polici za tri njihova najprodavanija proizvoda pod određenim uvjetima. Prvi je taj, da se dobavljačima koji su istodobno dobavljači Mercatora-H i Konzuma u odgovarajućoj kategoriji proizvoda, izlaganje na polici omogući pod uvjetima koji nisu lošiji od onih koje Konzum u vlastitoj mreži odobrava svojim konkurentima. Nadalje, dobavljačima koji su isključivo dobavljači Mercatora-H izlaganje na polici bit će omogućeno pod uvjetima koje ti dobavljači u odgovarajućoj grupi proizvoda imaju s Mercatorom-H na dan stjecanja kontrole.
Ti će se uvjeti primjenjivati na rok od godine dana, a nakon toga pod uvjetima koji nisu lošiji od onih koje Konzum u vlastitoj prodajnoj mreži odobrava njihovim konkurentima. Agrokor se i obvezuje da će u Konzumovim hipermarketima i supermarketima kroz najmanje tri godine od stjecanja kontrole nad Mercatorom, najmanje trojici konkurenata u segmentima proizvoda u kojima društva iz grupe Agrokor imaju tržišni udjel iznad 40 posto, omogućiti izloženost njihovih proizvoda na 30 posto police pod uvjetima koji nisu lošiji od onih koje Konzum u odgovarajućoj grupi proizvoda odobrava konkurentima tih dobavljača u svojoj prodajnoj mreži. Sve uvjete nadgledat će Povjerenik, tj. odvjetničko društvo, revizor ili konzultant koje će izabrati Agencija, a plaćati, kao što je svugdje praksa, Agrokor. Uvjet je da povjerenik ne bude povezan s Agrokorom.
>> Todorić diže 600 milijuna eura kredita: Ovo je perfektan posao za Agrokor
... a ako Agrokor ništa od navedenog ne ispoštuje , ipak mu se neće dogoditi ništa, baš kao i u slučaju brašna ukradenog iz slavonskih silosa.