ANALIZA markita

Aktivnosti u industriji eurozone snažno porasle u veljači. Proizvođače muči nabava

Tvornica u Njemačkoj
Foto: Wolfgang Rattay/REUTERS/PIXSELL
1/2
01.03.2021.
u 11:17

Pritisci viših troškova inputa posebno su bili izraženi među proizvođačima u Njemačkoj, Nizozemskoj i Austriji, ali zahvaljujući poboljšanoj potražnji kompanije u cijeloj eurozoni

Aktivnosti u industriji eurozone porasle su u veljači najsnažnijim tempom u tri godine, potaknute inozemnom potražnjom, koja istodobno izaziva probleme u nabavi sirovina i rast cijena inputa, signalizirajući jačanje inflacije, pokazalo je izvješće Markita.

Indeks menadžera nabave (PMI) u industriji eurozone porastao je u veljači za 1,3 boda u odnosu na siječanj, na 57,9 bodova, najvišu razinu od siječnja 2018. godine, izvijestila je londonska tvrtka za prikupljanje i obradu ekonomskih podataka, blago podigavši prvu procjenu PMI-ja.

Vrijednosti više od 50 bodova signaliziraju rast aktivnosti, a one niže njihov pad.

"Proizvođačima na ruku ide obnovljena potražnja za robom na domaćim i inozemnim tržištima, povezana s nadom u oporavak u razdoblju nakon covida 19 koja potiče gomilanje zaliha i ulaganja i poslovnu opremu i strojeve", objašnjava ekonomist Markita Chris Williamson.

Dodatni je poticaj poboljšana potražnja, dodaje Williamson. Pojačani priljev novih narudžbi odražava najsnažniji rast inozemne potražnje od početka 2018. godine, napominju u Markitu.

"Ubrzani rast donio je i određene probleme, pa tako ponuda još ne prati potražnju. Brojni poslovni čelnici navode (probleme) kašnjenja isporuka i nestašice materijala, a rezultat su rijetko viđena kašnjenja u lancima opskrbe", ističe poslovni ekonomist Markita.

To je potaknulo najsnažniji rast cijena inputa u gotovo 10 godina, nagovješćujući kontinuirani rast potrošačkih cijena u idućim mjesecima, dok se ponuda i potražnja ne uravnoteže, dodaje Williamson.

Pritisci viših troškova inputa posebno su bili izraženi među proizvođačima u Njemačkoj, Nizozemskoj i Austriji, ali zahvaljujući poboljšanoj potražnji kompanije u cijeloj eurozoni uspjele su prenijeti dio viših troškova na klijente, napominju u Markitu.

Istraživanje za veljaču pokazuje da su proizvodne cijene u industriji eurozone u veljači porasle nasnažnije od travnja 2019., ističu.

U takvom su okruženju poslovni čelnici u veljači pokazali najveći optimizam u prognozama za idućih 12 mjeseci otkada je Markit počeo provoditi istraživanja raspoloženja sredinom 2012. godine, polažući nade u cijepljenje i suzbijanje pandemije u idućim mjesecima.

Njihov optimizam očitovao se i u pojačanom zapošljavanju novih radnika, prvi puta u gotovo dvije godine, primjećuju u Markitu.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije