bit će dug 23,95 metra

Brodosplit počinje gradnju autonomnog besposadnog broda: Gasit će požare, sprječavati onečišćenja...

Brodosplit počinje gradnju autonomnog besposadnog broda
Foto: Brodosplit
1/3
22.12.2022.
u 14:55

Besposadno plovilo omogućit će učinkovitije raspolaganje resursima, uz nepostojanje rizika za posadu prilikom intervencija kojima bi se osigurao dugotrajan boravak na otvorenom moru ili vanjskim otocima bez potrebe za izmjenom posade

U Brodograđevnoj industriji Split počela je obrada aluminija za Novogradnju 493 odnosno autonomni besposadni brod, priopćeno je u četvrtak iz splitskog škvera. Osnovna namjena novoga broda je gašenje požara i sprječavanje onečišćenja plutajućim branama, odnosno protupožarno djelovanje kod pomorskih nesreća na moru i u priobalju.

Duljina broda je 23,95 metra. Trup i nadgrađe bit će izrađeni od brodograđevne aluminijske slitine, a projektom će se dobiti funkcionalni, prepoznatljivi i inovativni proizvod visoke tehnološke razine, kaže se u priopćenju.

Nositelj projekta je Brodosplit, a od ostalih partnera na projektu sudjeluju Marine and Energy Solutions DIV koji je projektirao brod, Brodogradilište specijalnih objekata, DIV grupa i Fakultet elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu.

Foto: Brodosplit

Cilj je razvoj i demonstracija potpuno autonomnog besposadnog višenamjenskog broda koji će biti sposoban za autonomnu plovidbu u stvarnim operativnim uvjetima. Besposadno plovilo omogućit će učinkovitije raspolaganje resursima, uz nepostojanje rizika za posadu prilikom intervencija kojima bi se osigurao dugotrajan boravak na otvorenom moru ili vanjskim otocima bez potrebe za izmjenom posade.

Očekuje se i mogućnost brzog i autonomnog djelovanja u vidu prevencije i sprječavanja širenja zagađenja mora od nafte, a moći će se koristiti i za traganje za osobama u moru.

U autonomnom modu brod će moći detektirati i izbjegavati sudar na moru i moći će kontinuirano nadgledati rizične objekte kao što su naftne i plinske platforme, kažu u Brodosplitu. Dodaju da će brodski sustavi biti potpuno zaštićeni od kibernetičkih smetnji.

Rad na projektu je započeo sredinom 2020. godine, a sufinanciran je sredstvima u sklopu poziva Povećanje razvoja novih proizvoda i usluga koji proizlaze iz aktivnosti istraživanja i razvoja (IRI) - faza II iz EU fondova.

Ključne riječi

Komentara 8

MM
Marljivi mrav
15:54 22.12.2022.

Zakaj vam Rimac ne ugradi svoje baterije i elektromotore?

ŠT
štrik
15:53 22.12.2022.

Prvo se moraju dovršiti preostala četiri OOB kojima Debeljak očito pokušava ucjenjivati. Ne namjerava li ih dovršiti, ima još brodogradilišta koja to mogu.

CA
cavecanem
15:04 22.12.2022.

Ne vidim nigdje oznaku “Promo”?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije