Postajemo društvo mobilnog i online plaćanja; novo istraživanje MasterIndex, koje o platnim navikama u Hrvatskoj dvaput godišnje provodi MasterCard, pokazalo je da čak 83% korisnika kartica kupuje na internetu barem ponekad, a 36% više puta mjesečno. Mobitelom se manje plaća preko interneta; uglavnom su posrijedi SMS plaćanja koja koristi 73% ispitanika te mobilno bankarstvo koje iznimno brzo raste; s 26% korisnika u svibnju 2015. na 36% u travnju 2016.
Stanje računa putem mobitela provjerava 52% korisnika kartica. No dolaze i novi trendovi.
– Autorizacija plaćanja selfiejem, otiskom prsta ili glasom već postoji na tržištu i u idućim godinama promijenit će i olakšati način na koji kupujemo online – ističe Sanja Žigić, direktorica MasterCarda u Hrvatskoj. Glavna je prepreka još masovnijem online plaćanju nepovjerenje u sigurnost koje kao barijeru ističe 64% ispitanika.
Sve je raširenije i beskontaktno plaćanje koje u Hrvatskoj koristi oko 40% ispitanika. Polovica ih ima tri i više kartica, a 95% ih redovito koristi. U prosjeku hrvatski građani imaju 2,7 kartica po osobi. Kartice s odgodom i kreditne kartice 90% ispitanika koristi više puta tjedno. Samo tri posto korisnika kartica preko njih uopće ne kupuje. No sve se manje plaća na rate; ove godine 68% korisnika u odnosu na 74% u 2015. Gotovo polovica na rate plaća iznose veće od 1000 kuna, uglavnom pri kupnji elektroničke opreme (75%).
„Plastikom“ se najčešće kupuju odjeća i obuća (73%), hrana i piće (59%), gorivo (53%), elektronika (19%) te kozmetika (12%). – Istraživanja MasterIndex iz godine u godinu upućuju na pad popularnosti gotovine; elektronička i kartična plaćanja učinkovito su sredstvo u smanjenju sive ekonomije – smatra Sanja Žigić.
>> Trećina Hrvata na internetu kupuje karticama