Vodeće tvrtke domaće marketinške industrije razgovarale su na sjednici Udruženja marketinga Hrvatske gospodarske komore o novom Zakonu o elektroničkim medijima i potencijalnoj pomoći Hrvatske gospodarske komore studentima u traženju prakse.
- Cilj nam je artikulirati interese struke prema zakonodavcima na nacionalnoj i europskoj razini kako bi podigli domaći marketing na višu razinu. Samo našim ozbiljnim angažmanom, uz potporu HGK, možemo držati korak s međunarodnom konkurencijom - istaknuo je Božidar Abramović, predsjednik Udruženja marketinga HGK.
Osim toga naglasio je kako je sad pravi trenutak za sukreiranje prve skice novog Zakona o elektroničkim medijima i pozvao je članice putem Udruženja HGK sve prijedlog i zahtjeve što prije iznesu odgovornim institucijama.
Članovi Udruženja dotakli su se i trendova na hrvatskoj marketinškoj sceni.
- Mi kreativnošću rješavamo izazove koje klijenti stavljaju pred nas, a tu uglavnom funkcija diktira formu. Domaće tvrtke eksperimentiraju s nekim od najsuvremenijih principa u oglašavanju, a zahvaljujući internetu danas svaka, pa i najmanja tvrtka, može doći do svojih kupaca - poručio je Davor Bruketa iz agencije Bruketa & Žinić & Grey dodavši da svrstavanje društvenih mreža od elektroničkih medija ne bi previše utjecalo na marketinšku industriju.
Influenceri su za njega partneri u poslu, a domaće tvrtke su otvorene novitetima u oglašavanju.
Luka Duboković iz agencije BBDO Zagreb smatra da se struka puno promijenila u zadnjem desetljeću, prvenstveno u smislu korištenja digitala.
- Danas je kampanja bez Instagrama praktički nezamisliva, a prije pet godina se praktički nije koristio. Promjene su konstantne i mijenjaju način na koji se obraćamo korisnicima, zato se moramo neprestano prilagođavati. Korištenje digitala će se nastaviti intenzivirati i sve više marketinškog budžeta će ići prema tome - rekao je Duboković i naglasio da će velik utjecaj na tržište imati kako regulative tako i alati poput umjetne inteligencije.
U 404 Agenciji smatraju da je fokus marketinga uvijek na potrošačima, a ne kanalima pomoću kojih se dolazi do njih.
- Društvene mreže jesu izrasle u najveći medij na svijetu, ali tradicionalni mediji su još itekako prisutni, a tako će i ostati jedno duže vrijeme, barem kod nas u regiji - rekao je Nikola Vrdoljak napomenuvši kako je u kampanjama najvažniji kvalitetan omjer kanala koji se koriste.
Najveći izazov ovoj industriji su pravne regulacije, korištenje novih tehnologija, ali i nedostatak radne snage.
S.T.A.R. Digital pokazao je kako Google i Facebook utječu na razvoj lokalnog tržišta i potrebi zakonske regulacije.
- Područja koja nas se tiču u big tech-u su: privatnost osobnih podataka, propagacija kontroverznog sadržaja, neplaćanje poreza, monopolistička tržišna pozicija i copyright - nabrojao je Petar Pavić naglasivši da institucije ne razumiju to područje koje se svakim danom mijenja.
Slaže se i Tomislav Presečki iz McCanna koji ističe da je najveći izazov u branši prilagodba na digitalizaciju industrije, a drugi veliki problem koji ih muči je nedostatak kvalitetne radne sage. „Mladi koji dolaze s faksa na posao nemaju sva potrebna znanja, ali ta diskrepancija se riješi kroz praksu“, izjavio je.
Na sjednici je konsezusom prihvaćena inicijativa da HGK ubuduće bude posrednik za povezivanje tvrtki i studenata zainteresiranih za posao u marketingu.
- Komora surađuje sa Sveučilištem u Zagrebu, ali i drugim Sveučilištima, i voljni su nam pomoći u pronalasku mladih kadrova pa čak i napraviti predselekciju studenata - pojasnio je Abramović.
Razgovaralo se i o lobiranju za promjenu Nacionalne klasifikacije zanimanja u kojoj postoje dvije kategorije za zaposlenje u marketingu, a voditeljica Odjela za EEN (Europska poduzetnička mreža) Vesna Torbarina prikazala je potpore koje HGK daje pri izlasku na inozemna tržitšta.
Hrvatska pamet Hrvatskoj - okrugli stol Večernjeg lista u Osijeku, povodom proslave 60. rođendana