etika i biznis

Filantropsko djelovanje pridonosi jačanju pozitivnog ugleda tvrtke

anita klapan
19.12.2012.
u 15:36

U razgovoru s Anitom Klapan doznajemo više o povezanosti ugleda i korporativnog davanja poduzeća

Zašto tvrtke u razvijenim zemljama sve više ističu DOP kao dio svoje korporativne strategije, upitali smo Anitu Klapan, stariju savjetnicu marketinške agencije “Premisa”.

– Prije 30-ak godina američki ekonomist Milton Friedman napisao je da je jedina društvena odgovornost poduzeća povećanje profita, zagovarajući pritom isključivo ekonomske vrijednosti i zanemarujući društvenu perspektivu. Danas je situacija posve drugačija te svaka ozbiljna kompanija mora razmišljati o širem aspektu društveno odgovornog poslovanja i uzeti u obzir utjecaj koji ima na klijente, korisnike, dobavljače, zaposlenike, okoliš i širu zajednicu. Zbog globalnih previranja, jačanja utjecaja međunarodne zajednice, nevladinih udruga i interesnih skupina, DOP sve više dobiva na važnosti. Kompanije sve više shvaćaju i uvažavaju važnost DOP-a kao neizbježnog elementa poslovanja i dobre poslovne prakse, i u inozemstvu i u Hrvatskoj. Razlog je i u tome što DOP, odnosno ispunjavanje ekonomskih, pravnih, etičkih i filantropskih obveza, koristi kompaniji i njezinu poslovanju. DOP postaje imperativ današnjice, stvarajući kompetitivnu i stratešku prednost nekoj kompaniji pa je sve češće integriran u poslovanje i poslovne strategije onih poduzeća koja su najčešće prepoznata kao lideri. I dok su ekonomska i pravna odgovornost nužan preduvjet da poduzeće opstane na tržištu, ostala dva elementa odgovornosti – etičko, osobito filantropsko djelovanje – pridonose jačanju pozitivnog ugleda i tako pomažu privlačenju novih korisnika, kvalitetnijih zaposlenika, utječu na bolje odnose s dobavljačima ili rezultiraju s manje negativnih posljedica u kriznim situacijama.

Vi ste proveli istaživanje o povezanosti ugleda i korporativnog davanja poduzeća. Kakvi su rezultati?

– Da, pokazalo se da ispitanici donaciju kompanije dobra ugleda percipiraju kao aktivnost koja pridonosi i kompaniji i društvu te je ocjenjuju pozitivno, dok donacije kompanije loša ugleda percipiraju negativno. U praksi to znači da samo sudjelovanje u filantropskim aktivnostima bez strateškog promišljanja o području, svrsi, razlogu djelovanja ne mijenja automatski ugled lošeg poduzeća u dobro. Isti se zaključak može primijeniti i na cjelokupni DOP – ono mora biti sastavni dio korporativne strategije nekog poduzeća da bi adekvatno pratilo njegov razvoj te sudjelovalo u ostvarenju poslovnih ciljeva i realizaciji definirane vizije.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije