Sto milijuna eura kredita koji je HAC podigao u Hypo Alpe Adria banci u četvrtak sjeda na račun tog javnog poduzeća i to bi trebala biti dobra vijest za izvođače radova kojima je to javno poduzeće dužno čak 250 milijuna kuna. Josip Sapunar, član uprave HAC-a, kaže kako će HAC od sutra postati likvidan te će platiti sve zaostale račune građevinskim tvrtkama koje za njih rade.
– Također, HAC će s tim novcem nastaviti svoje obveze plaćati u roku, odnosno u roku od 56 dana što je ugovorima dogovoreno vrijeme plaćanja – objasnio je Sapunar. HAC će, dodao je, građevinarima kojima je ostao dužan zbog neplaćenih radova ukupno platiti i 57 milijuna kuna kamata. Kredit je pak Hypo banka HAC-u odobrila na pet godina uz 6,3 posto kamata. Hrvatske autocestu zaglibile su u nelikvidnost nakon što im je Ina bila prestala plaćati naknadu iz litre benzina kojom se financira gradnja javnih cesta i nakon što je zbog krize bilo presušilo financijsko tržište pa se HAC nije imao gdje zadužiti. Sapunar tvrdi kako im Ina sada redovno plaća svoje obveze te da je sada znatno lakše doći do kredita. Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD) i Europska investicijska banka (EIB) kreditirat će pak gradnju koridora VC, ali od tih banaka HAC ne može računati na kredit za autocestu prema Sisku i Dubrovniku. Sapunar kaže kako će HAC sam financirati gradnju tih dionica iz čega se može iščititati da će njihova gradnja stoga i potrajati. Budući da te banke neće financirati spomenute autoceste, HAC očito neće ni raskidati potpisane ugovore s izvođačima radova što su EBRD i EIB bili tražili jer su htjeli da se natječaj za izvođače provede prema njihovim pravilima
Nije li to malo sumnjivo da HAC uzima kredit u Hypu koji je upleten u toliko kriminala? Ko ce vracati taj kredit s obzirom da se radi o drzavnoj firmi? Kamo je nestao novac koji je bio rezerviran za gradnju cesta? Oce reci da su uzeli kredite za ceste, napravili ceste ali su one bile puno skuplje nego sto su ze zaduzili i sada se ponovo zaduzuju da bi vratili dugove?