Monetizacija

I s upola manjom mrežom autocesta zarađuju više od nas

Huku
G. Kovačić/PIXSELL
26.08.2013.
u 10:10

Dok monetizacija autocesta sve više poprima konkretne obrise, ponovno se u javnosti otvara pitanje treba li uvesti vinjete poput susjedne Slovenije

Dok monetizacija autocesta sve više poprima konkretne obrise, ponovno se u javnosti otvara pitanje treba li uvesti vinjete poput susjedne Slovenije i bi li na taj način autoceste bile isplativije nego što su danas, piše Poslovni dnevnik.

Ne bi, smatraju u Hrvatskom udruženju koncesionara za autoceste s naplatom cestarine (HUKA), jer je kod nas nepovoljna struktura prometa za takav potez. Na prvi pogled slovenski model ‘pametniji’ je od našega: na 600 kilometara autocesta Slovenci su imali 294 milijuna eura prihoda od cestarine u 2012. Istodobno, u Hrvatskoj je na čitavoj mreži autocesta od 1250 kilometara na svim dionicama kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC), Autocesta Rijeka  Zagreb (ARZ) te privatni koncesionari Bina Istra i AZM, uprihodovano 282 milijuna eura (bez PDV-a). To je 12 milijuna eura manje prihoda na dvostruko više kilometara, pokazuju službeni podaci HUKA-e za prošlu godinu. 

Europska rješenja naplate cestarina su šarolika, o njima detaljnije pročitajte ovdje.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije